کشته و زخمی شدن بیش از 2،6 هزار غیرنظامی در پنج ماه گذشته در افغانستان

© Photo / 209 Shaheen Corpsانفجار ماین کنار جاده‌ای
انفجار ماین کنار جاده‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمارهای از نهادهای امنیتی، نشان می دهد که در یک ماه پیش از امضای موافقت‌نامه آوردن صلح به افغانستان و در چهار ماه پس از آن، در خشونت‌ها در کشور، بیش از دوهزار و شش صد غیرنظامی، کشته و یا زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، بر اساس این آمار از 21 جنوری تا 20 جون سال جاری 2685 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

 بر بنیاد این آمار  تنها در هفته چهارم ماه ثور امسال، بیش از سه صد و هفتاد غیرنظامی، در کشور جان باختند و یا زخم برداشتند.

در روز شانزدهم ماه حوت پارسال، با بیش از یک صد و هشتاد کشته و مجروح غیرنظامی، در صدر آسیب پذیری های غیر نظامیان از رویدادهای پنج ماه اخیر آمده است.

بر بنیاد این آمار، در ماه دلو پارسال که هنوز توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی نشده بود، شمار جان‌باخته‌گان و مجروحان غیرنظامی در خشونت‌های این ماه، در هفته نخست هفتاد و یک، در هفته دوم یک‌صد و چهار، در هفته سوم بازهم هفتاد و یک و در هفته چهارم یک‌صد و پنج بود.

غنی در ننگرهار: دیگر غیرنظامیان کشته نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
غنی در ننگرهار: دیگر غیرنظامیان کشته نخواهند شد

در ماه حوت که به‌روز دهم آن، موافقت‌نامه آوردن صلح به افغانستان امضاء شد، در هفته نخست هفتاد و شش غیرنظامی، در هفته دوم یک‌صد و هفت تن، در هفته سوم دوصد و شصت و یک تن و در هفته چهارم یک‌صد و نُه تن جان باختند و یا زخم برداشتند.

رویدادهای هفته نخست ماه حمل یک‌صد و چهل و سه کشته و زخمی، رویدادهای هفته دوم یک‌صد و سی و دو، هفته سوم نود و چهار و رویدادهای هفته چهارم یک‌صد و چهل و هشت کشته و زخمی برجا گذاشتند.

در ماه ثور، در هفته نخست هشتاد و هشت تن، در هفته دوم صد تن، در هفته سوم یک‌صد و پنج تن و در هفته چهارم سه‌صد و هفتاد و شش تن، در خشونت‌ها در کشور، جان‌های‌شان را از دست دادند و یا هم مجروح شدند.  

ماه جوزا هم، هفته نخست با جان باختن و زخم برداشتن نود و دو تن، هفته دوم با یک‌صد و هفتاد و هشت، هفته سوم با هشتاد و هفت و هفته چهارم با جان باختن و جراحت دوصد و سی و هشت تن، سپری شد.

بر بنیاد این آمار، در این پنج ‌ماه، بیشترین تلفات بر غیر نظامیان، در روزهای شانزدهم ماه حوت پارسال با بیش از یک‌صد و هشتاد کشته و زخمی و بیست‌وسوم ماه ثور امسال با بیش از یک‌صد و شصت کشته و زخمی، وارد شده است.

 پیشتر، بخش دیگری از این آمار نهادهای امنیتی نشان داد که در یک ماه پیش از امضای موافقت نامه آوردن صلح به افغانستان و در چهار ماه پس از آن، طالبان بیش از پنج هزار و نه‌صد حمله را در کشور انجام داده اند و در مقابل، در این مدت، نیروهای دولتی با پشتیبانی حمایت قاطع نیز، به نزدیک به یک هزار و شش صد حمله در برابر طالبان دست زده اند.

با این ‌حال، طالبان هنوز به گردآوری این آمارها از سوی نهادهای امنیتی، واکنشی نداشته‌اند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала