ترامپ از "اقدامات گسترده" در زمینه مهاجرت سخن گفت

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ از "اقدامات گسترده" در زمینه مهاجرت سخن گفت
ترامپ از اقدامات گسترده در زمینه مهاجرت سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا در بیاناتی اظهار داشت که در آینده نزدیک سندی را در خصوص اقدامات گسترده در "زمینه مهاجرت" امضا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در بیاناتی ابراز داشت: «در آینده ای بسیار نزدیک من سند جدیدی را در مورد اقدامات گسترده در زمینه مهاجرت، که شامل اقدامات بسیار بزرگ بر اساس مزایا خواهد بود، امضاء می‌کنم».

ترامپ چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من می توانم این کار را بر اساس طرح مهاجرتی DACA  (برنامه ای که حدود 700-800 هزار مهاجر غیرقانونی را از تبعید محافظت می کند) انجام دهم».

ترامپ جزئیات بیشتری را در خصوص این موضوع ارائه نکرد.

دونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ مهاجرت به امریکا را به حالت تعلیق درآورد

طرح داکا، در سال 2012 توسط دولت باراک اوباما رویکار شد و به اجرا در آمد. داکا مخفف جمله، Deferred Action for Childhood Arrivals، است.

این برنامه از اخراج جوانانی جلوگیری می کند که در کودکی بدون داشتن ویزا یا مدرک مهاجرت به آمریکا آورده شدند. از این گروه به عنوان "آرزومندان" یاد می شود.

دولت ترامپ از سال 2017 در تلاش بود به این برنامه که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما معرفی شد پایان دهد.

اما دیوان عالی آمریکا  بعد از آن بررسی این موضوع را آغاز کرد که دادگاه ابتدایی حکم داده بود دولت ترامپ دلایل کافی برای پایان دادن به این برنامه ارائه نکرده است و از توضیحات کاخ سفید انتقاد کرده بود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала