دفع حمله‌ی طالبان در ولسوالی پاتوی دایکندی

دایکندی
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی پاتوی این ولایت، چهار جنگجوی گروه طالبان کشته و پنج عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس کامیار، سخن‌گوی والی دایکندی با تأیید این خبر به رسانه های خبری کابل گفته است که جنگجویان طالب حوالی ساعت 8:30 دقیقه‌ی شب گذشته (سه‌شنبه، 24 سرطان) بر پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در «بالا دشت سر تگاب» ولسوالی پاتو حمله کردند.

آقای کامیار گفت که درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب تا ساعت 12:00 شب ادامه داشته است. به گفته‌ی او، این حمله‌ی طالبان با مقاومت شدید نیروهای امنیتی، عقب زده شده است.

تلاش برای پیدا کردن پیکر دو دختر غرق شده در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان
تلاش برای پیدا کردن پیکر دو دختر غرق شده در دایکندی

سخن‌گوی والی دایکندی علاوه کرد که در جریان این درگیری، یک نیروی خیزش مردمی و یک غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند. آقای کامیار گفت که در حال حاضر ساحه تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

جنگجویان گروه طالبان دو روز پیشتر نیز  بر پاسگاه‌های پولیس محلی در «بند زیارت» ولسوالی پاتو حمله کرده بودند. در نتیجه‌ی این حمله، چهار سرباز پولیس محلی و 12 جنگ‌جوی طالب کشته و دو سرباز دیگر پولیس محلی زخمی شده بودند.

ولایت دایکندی در مرکز کشور از ولایت‌های امن به حساب می‌آید، اما ولسوالی‌های کجران و پاتو در این ولایت به‌دلیل هم‌مرزبودن با ولایت‌های هلمند و ارزگان ناامن می‌باشد. در بخش‌هایی از این ولسوالی‌‌ها جنگ‌جویان طالبان حضور و فعالیت دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала