شروط تازۀ طالبان برای مذاکره بین‌الافغانی

© REUTERS / Evgenia Novozhenina شروط تازۀ طالبان برای مذاکره بین‌الافغانی
 شروط تازۀ طالبان برای مذاکره بین‌الافغانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرد که برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواستار آزادی همه 5 هزار زندانی این گروه و نیز خروج سران آن از فهرست سیاه سازمان ملل است.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت پایان فاز نخست توافقنامه قطر اظهار داشت که تاخیر در تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان منجر به تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و صلح جامع شده است.

سقوط دو روستای ولسوالی سانچارک سرپل به دست طالبان - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: توقف جنگ قبل از آغاز مذاکرات غیر منطقی است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با اشاره به قرار داشتن سران طالبان در فهرست سیاه گفت که این موضوع هنوز حل نشده است و باید توجه جدی و اقدامات عملی در این باره انجام شود.

وی افزود که اگرچه در توافق به صراحت آمده است که هرگونه تحرکات نظامی خارج از مناطق فعال جنگی باید توقف یابد اما نیروهای امریکایی و افغان در طی این 135 روز بارها در مناطق غیرجنگی عملیات تهاجمی و نیز بمباران هوایی کرده‌اند.

مجاهد ادامه داد که این حملات «نقض آشکار» توافقنامه قطر و نیز «تلاش عامدانه» برای تحریک طالبان جهت انجام عملیات گسترده است.

وی با اشاره به حمله انتحاری اخیر طالبان و تشدید خشونت‌ها در دیگر مناطق نیز اظهارداشت که این درگیری‌ها واکنش به حملات نیروهای امریکایی و ناتو است و این حملات را نمی‌توان به عنوان اقدامات بلکه به عنوان واکنش طبقه بندی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала