Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

استقبال خالده پوپلزی به رد فرجام خواهی کرام‌الدین کریم از سوی دادگاه حکمیت ورزش

© Photo / FB/ Khalida Popalzaiخالده پوپلزی
خالده پوپلزی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال زنان افغانستان از تصمیم دادگاه حکمیت ورزش در مورد رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان استبقال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دو روز پیش دادگاۀ جهانی حکمیت ورزش، درخواست فرجام‌خواهی کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را مبنی‌‌بر محرومیت مادام‌العمرش او از فعالیت‌های ورزشی، رد کرد.

کرام الدین کریم - اسپوتنیک افغانستان
درخواست فرجام خواهی «کرام‌الدین کریم» از سوی دادگاه عالی ورزش رد شد

حالا خالده پوپلزی، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال افغانستان از این تصمیم دادگاه جهانی ورزش استقبال کرده و گفته که همبستگی، اتحاد و اعتبار زنان افغانستان ثابت کرد که رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان با تمام توان و قدرت نتوانست در تصمیمات دادگاه تغییر ایجاد کند.

در بخش از این نوشتۀ خالده پوپلزی که در صفحه فیسوک خود منتشر کرده، آمده است:«یکبار دیگر اتحاد، همبستگی، و اعتبار زنان بالای یکدیگر قدرت زنان را  ثابت کرد. کرام الدین ریس اسبق فدراسیون فوتبال با تمام قدرت و پول اش خواست که برنده محکمه سپورت شود و میخواست  تمام ادعاها  را خلاف خود رد کند. میخواست با وکیل هلندی و صد ها وکیل و مشاور دیگر خود تصمیم محکمه را تغیر بدهد، او شاید با  پول خود در افغانستان و محکمه افغانستان کار کند،  اما نمیدانست که خارج از افغانستان سیستم وجود دارد و قانون بالاتر از قدرت و شناخت و یا بچه خاله اش است

او با ستایش از مبارزات زنان افغانستان می‌گوید که زنان افغانستان قهرمانان واقعی این سرزمین هستند و در شرایط کنونی بنا بر حساسیت‌های موجود در جامعه نمی‌توانند ظاهر شوند و از حق شان دفاع کنند. او افشای موضوع سوی استفاده و آزار و اذیت جنسی بر زنان فوتبال‌باز از سوی خودش را یک مسوولت دانسته و به برابر و آزادی زنان تاکید کرده است.

حدود یک سال قبل خالده پوپل به همراه پنج فوتبالیست زن تیم ملی فوتبال کشور از کرام‌الدین کریم بخاطر سوءاستفاده و آزار و اذیت جنسی مکرر بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان بین سال‌های 2013 تا 2018 شکایت کردند که واکنش‌های زیادی را در پی داشت، پس از آن فدراسیون بین‌المللی فوتبال این اتهامات را بررسی و رییس پیشین فدراسیون فوتبال کشور را مقصر شناخت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала