درگیری‌های مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد

© Flickr / 7th Army Joint Multinational Training Commandدرگیری‌های مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد
درگیری‌های مرزی ارمنستان و آذربایجان از سر گرفته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ارمنستان از سرگیری درگیری ها در مرز ارمنستان و آذربایجان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شوشا استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ملی ارمنستان می‌گوید این درگیری شب گذشته رخ داده است.

استپانیان در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: شب گذشته در ساعت 03.40 به وقت محلی، نیروهای مسلح ارمنستان در خط مقدم متوجه نقل و انتقالات دشمن شدند. یگانهای ارمنی با ایجاد خط دفاعی تلاش دشمن را برای خرابکاری خنثی کرده و دشمن با متحمل شدن تلفات مجبور به عقب نشینی گردید.

آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد

به گفته وی، ساعت 04.20 یگان های آذربایجانی با استفاده از یک هویتزر D-30 به گلوله باران روستاهای ایگپار و مویسس پرداختند.

استپانیان با بیان اینکه این اولین نقض بزرگ رژیم آتش بس است که از نیمه شب 15 جولای برقرار شده است ، گفت: آتشباری  در حال حاضر ادامه دارد. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان در حال خنثی کردن تحریکات نیروهای مسلح آذربایجان هستند.

وزارت دفاع ملی آذربایجان نیز به نوبه خود، از سرگیری درگیری‌ها را تأیید کرد. گزارش شده است که نیروهای مسلح ارمنستان تلاش دیگری برای حمله به مواضع در منطقه تووز، واقع  در مرز انجام داده و روستاهای اقدم، دندار گوشچو و واحیدلی با استفاده سلاح های دارای کالیبر بزرگ و خمپاره اندازها گلوله باران شدند. این وزارتخانه تصریح کرد که در بین مردم غیرنظامی هیچ کس آسیب ندیده است.

درگیری در مرز ارمنستان و آذربایجان  که از 12 جولای آغاز شده ، چند روز است که در توووز و تاووش، مناطق مجاور مرز گرجستان و در فاصله چند صد کیلومتری از قره باغ که فعلا آرام است ادامه دارد. در محل گلوله باران ها ، پوسته‌های نظامی مستقر در نزدیکی روستای مویسس قرار دارد. به گفته باکو ، 11 سرباز آذربایجانی از جمله یک ژنرال کشته شده اند. طرف ارمنی از کشته شدن دو افسر خود و مجروح پنج نفر دیگر خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала