معین سیاسی وزارت خارجه ایران با اتمر دیدار و گفتگو کرد

© Photo / MFAمعین سیاسی وزارت خارجه ایران با اتمر دیدار و گفتگو کرد
معین سیاسی وزارت خارجه ایران با اتمر دیدار و گفتگو کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران چهارشنبه در سفر به افغانستان با حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به تعقیب سفر اخیر محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و هیئت عالیرتبه همراه ایشان به تهران، آقای سید عباس عراقچی، معین سیاسی وزارت امور خارجه ایران در راس یک هیئت عالیرتبه بعد از چاشت روز چهارشنبه به کابل سفر نموده و شام روز چهار شنبه با آقای اتمر دیدار کرد.

بیانیه وزارت خارجه افغانستان درباره سفر حنیف اتمر به ایران - اسپوتنیک افغانستان
بیانیه وزارت خارجه افغانستان درباره سفر حنیف اتمر به ایران

آقای عراقچی ضمن پیگیری تصامیم و فیصله های که در جریان سفر هیئت افغان به تهران صورت گرفته بود، در اجلاس مشترک کمیته های اقتصادی-ترانزیت و دفاعی-امنیتی نیز اشتراک خواهد نمود.

قرار است دو طرف در مورد زمان بندی نهایی سازی موافقت نامه تنظیم استخدام و اعزام کارگران افغان به ایران و تجدید قرارداد کمیساران سرحدی در مطابقت به نیازها و همکاری سرحدی هر دوجانب در شرایط امروزی، که مسوده های آن در سفر هیئت افغانستان به تهران به جانب ایران سپرده شده بود تفاهم نموده، پیگیری و اتخاذ تدابیر به هدف جلوگیری از تكرار حوادث ناگوار و تردد غیر قانونی در سرحد میان دو کشور و همچنان قانونمند سازی حضور شهروندان افغان مقیم ایران بحث و گفتگو نمایند.

آقای عراقچی ضمن ابراز آماده گی دولت اش در مورد گسترش روابط میان دو کشور به وزیر امور خارجه اطمینان داد که توافقات و فیصله های که در جریان سفر اخیر هیئت بلند رتبه افغانستان به تهران اتخاذ گردیده بود را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

آقای اتمر با اشاره بر روابط عمیق میان دو کشور نیاز به تقویت همكاری‌ها، در مورد پیگیری توافقات که در جریان سفر اش به تهران صورت گرفته بود، صحبت و تأکید نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала