نسبت قتل مساله خشونت جنسی در اردوی امریکا در مرکز توجه قرار گرفته است

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubaye نسبت قتل مساله خشونت جنسی در اردوی امریکا در مرکز توجه قرار گرفته است
 نسبت قتل مساله خشونت جنسی در اردوی امریکا در مرکز توجه قرار گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرباز دختر 20 ساله می گفت که از سوی آمران خود مورد آزار جنسی قرار می گرفت و سپس جسد پارچه شده وی در تگزاس پیدا شد.

شیلا جیندیا (Shilpa Jindia) می نویسد، در تگزاس تمام توجه به گزارش ها درباره ناپدید شدن و قتل وانسا گیلن (Vanessa Guillén) که یکبار دیگر باعث موج تازه خشم نسبت خشونت های جنسی در نیروهای مسلح ایالات متحده و عدم موثریت اصلاحات اخیر برای مبارزه با آن شده است.

گیلن 20 ساله که در پایگاه نظامی فورت هود کیلن خدمت می کرد، در تاریخ 22 اپریل ناپدید شد. بیش از دو ماه، صدها نفر در مرکز تگزاس در جستجوی او بودند، پس از آن، در پایان ماه جون، بقایای او پیدا شد و طور که معاینات بعداً تأیید کرد، متعلق به وانسا گیلن بود.

ایران نیروهای مسلح امریکا در غرب آسیا را گروه تروریستی اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ایران نیروهای مسلح امریکا در غرب آسیا را "گروه تروریستی" اعلام کرد

از آنجایی که خانواده وی خواستار پاسخ فوری شدند، مقامات قوماندانی اعلام کردند که مظنون، متخصص نظامی هارون دیوید رابینسون، در تاریخ 1 جولای هنگام بازداشت توسط ماموران امنیتی درگذشت. دوست دختر رابینسون، سیسیل آگیلار، توقیف شد و بعداً به اتهام توطئه برای مخفی کردن مدارک بازداشت گردید.

وزارت عدلیه اتهام نامه مبنی بر اینکه رابینسون گیلن را در همین پایگاه کشته و سپس جسد را پارچه کرده و با کمک آگیلار، بقایای آن را در نزدیکی رودخانه لئون دفن کرده، منتشر کرد است. بستگان گیلن می گویند که آنها، مانند مردم، درمورد آنچه که گفته می شود، برای وانسا اتفاق افتاده، آشنا شده اند.

اگیلار در اوایل ماه جاری در محکمه ظاهر شد، اما هیچ اقدامی جز اعتراف به اتهامات علیه وی نکرد. وی بیانیه ای درباره بی گناهی خود ارائه نکرد.

فورت هود، یکی از بزرگترین پایگاههای نظامی جهان، در گذشته نسبت عدم حمایت از پرسنل ارتش هدف انتقاد قرار گرفته بود. در سال 2015، یک بریدمن از قطعه مبارزه به تجاوزات جنسیتی پایگاه كه وانسا گیلن به او از آزار و اذیت شکایت کرده بود، اظهار داشت كه اگر او درخواست می داد و بر جرم خود در مورد جلب سربازان جوان بی دفاع به فحشا اعتراف می کرد، این کار رخ نمی داد.

ادامه اعتراضات در امریکا؛ ترامپ می‌گوید برای سرکوب معترضان از ارتش استفاده خواهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
ادامه اعتراضات در امریکا؛ ترامپ می‌گوید برای سرکوب معترضان از ارتش استفاده خواهم کرد

هاوام در مصاحبه با گاردین (The Guardian) گفت: « مانند یک روباه در مرغ خانه. این اپیدیمی در سیستم نظامی ما، در فرهنگ ما است. در این مکان این تکثیر می شود».

سارا درهشوری (Sara Darehshori)، مدیر برنامه Vestry Laight مشاور ارشد حقوقی سازمان حقوق بشر گفت: "اگر مسوولیت واقعی برای این اقدامات وجود نداشته باشد، این واقعیت که چیزی در بحث ها کمی تغییر کرده است، به هیچ وجه فرهنگ را تغییر نمی دهد." دیده بان حقوق بشر دو گزارش در مورد پیگرد قانونی به جرم گزارش جنایات جنسی در ارتش نوشت. این به مثابه یک ژست نمادین، ​​معقول بود. اما مشکل این بود که به خاطر پیگرد باید همیشه مجازات می شد.

بستگان وانسا گیلن قصد دارند اعتراض مسالمت آمیز را در تاریخ 30 جولای در واشنگتن انجام دهند، در طی آن آنها مسوده قانون خود را به نمایندگان مجلس ارائه می دهند. اردكس می گوید: "خانواده به آن احتیاج دارند."

وی گفت: "او می خواست بخشی از چیزی بزرگتر از خودش باشد. و همه چیز به این پایان یافت که این خانواده مقبول این دختر زیبا را به این کشور هدیه داد، و آنها او را جویدند و مانند چیزی کثیف توف کردند."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала