افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان؛ 159 مورد در یک شبانه‌روز

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانافزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان؛ 159 مورد در یک شبانه‌روز
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان؛ 159 مورد در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت کشور از ثبت 159 مورد مثبت ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده است که طی 24 ساعت گذشته 572 نمونه‌گیری در لابراتوارها تست انجام شد که از این میان 159 تن از آنها مثبت اعلام شد و شمار مجموعی مبتلایان در کشور به 35 هزار و 229 نفر رسید.

نعیم کریمی - اسپوتنیک افغانستان
درگذشت پیشکسوت فوتبال افغانستان بر اثر کرونا

در اعلامیه‌ی وزارت صحت نیز آمده است که 32 بیمار کرونا در کشور جان باخته‌اند و با این ترتیب آمار قربانیان ویروس کرونا به 1 هزار و 147 نفر افزایش یافته‌است.
در گزارش وزارت صحت آمده است که در 24 ساعت گذشته 327 بیمار نیز بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به23 هزار 208 نفر رسیده‌است.
وزارت صحت، از مردم افغانستان خواسته است تا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، دستورات صحی را رعایت کنند.
در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.
در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 13.9 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 590 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала