ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد

© Sputnik / Artyom Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد
ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دیبرخانه صنایع دفاعی ترکیه گفت که این کشور به روسیه وعده سپرده است که از اطلاعات اس-400 محافظت کند.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل دمیر، رئیس دیبرخانه صنایع دفاعی ترکیه در گفتگو با روزنامه "ملیت" در واشنگتن گفت: "روسیه در مورد حفظ اطلاعات مربوط به سامانه دفاعی اس-400، ابراز نگرانی کرده است، ترکیه وعده سپرده است که از این اطلاعات محافظت کند".

لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
واکنش جدی روسیه به درگیری سوریه با ترکیه

چندی پیش، جان تون سناتور امریکایی، طرحی را برای لایحه بودجه نظامی 2021 آمریکا پیشنهاد کرده که بر اساس آن، واشنگتن می‌تواند سامانه دفاعی اس-400 روسی را از ترکیه خریداری کند.

در متن این سند پیش نویس قانون تخصیص بودجه دفاع ملی برای سال 2021 در سایت کنگره آمریکا منتشر شده بود.

این سناتور امریکایی طرح مذکور را با هدف پایان دادن به بن‌بست سیاسی و دیپلماتیکی که واشنگتن و آنگارا به دلیل خرید سیستم اس-400 از روسیه به آن رسیده‌اند،‌ پیشنهاد داده است.

تحویل سیستم موشك های ضد هوایی روسی اس-400 به ترکیه در اواسط ماه جون سال 2019، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و امریکا شد. واشنگتن خواستار لغو معامله فروش سامانه دفاعی "پاتریوت" و لغو فروش جنگنده ها اف-35 به این ترکیه شد. همچنان بربنیاد قانون مقابله با دشمنان امریکا از طریق تحریم‌ها، این کشور تحریم کرد.

قابل یادآوری‌ست، که در سپتامبر سال 2017 ، فدراسیون روسیه قراردادی را برای عرضه اس-400 با ترکیه امضا شده اعلام کرد، که هزینه آن 2.5 میلیارد دالر است. نخستین تحویل ها از 12 جولای 2019 آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала