پنتاگون سخنان ترامپ درباره ساخت سریع ترین راکت در جهان را تایید کرد

© Sputnik / NASA /  مراجعه به بانک تصاویر پنتاگون سخنان ترامپ درباره ساخت سریع ترین راکت در جهان را تایید کرد
پنتاگون سخنان ترامپ درباره ساخت سریع ترین راکت در جهان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا مدعی شده کشورش در حال تولید سریعترین موشک در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اظهارات ترامپ در مورد ساخت و ساز سریعترین موشک درجهان را تایید کرد.
پنتاگون ضمن تائید اظهارات رئیس جمهور این کشور گفته است که این راکت 17 برابر سریعتر از سریعترین موشکی فعلی جهان است.
به گفته این وزارت در ماه مارچ سال روان آزمایش این موشک انجام شده است.

 ترامپ ازساخت سریعترین موشک جهان در آمریکا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ساخت سریعترین موشک جهان در آمریکا خبر داد

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا روز جمعه (26 ثور) اظهار داشت كه ایالات متحده در حال حاضر مشغول كار روی یك موشك است كه 17 برابر سریعتر از موشكهای فعلی پرواز خواهد كرد.
وی افزوده بود که در عین حال، روسیه موشک های دارد که 5 برابر سریعتر از موشکهای معمولی است و چین در حال ساخت موشکهایی است که قادر به حرکت 5-6 برابر سریعتر از مدلهای موجود می‌باشد.
وی نیز تأکید کرده بود که ایالات متحده به دلیل حضور "رقبا" گزینه دیگری ندارد.
از سویی هم ویکتور موراخوفسکی سردبیر مجله نظامی " ارسنال اتیچستوا " گفته بود موشک هایپرسونیک که ظاهرا پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد آن سخن گفت یک موشک مافوق صوت AGM-183A است که به نفع نیروی هوایی آمریکا ساخته شده است.
وی ویژگی های AGM-183A را فاش کرد و گفت: این موشک باید حداکثر سرعت 20 ماخ را داشته باشد، برد تخمینی آن حدود 900 کیلومتر خواهد بود.
به گفته این متخصص، این موشک فاقد هرگونه نوآوری است زیرا در ساخت آن از مواد و فن آوری های شناخته شده استفاده شده است. در حقیقت، این یک راکت "هوا به زمین" خواهد بود که از عرشه هواپیمابرها راه اندازی می‌شود، با مواد سوخت جامد شتاب می یابد، و سپس بلوک هایپرسونیک آن در امتداد یک مسیر بالستیک پرواز می کند.
وی همچنین در مورد اینکه کلاهک موشکی با قابلیت جدا شدن قادر است سرعت بالایی را در ارتفاعات زیر 4/5 کیلومتری حفظ کند؛ ابراز تردید نمود. وی همچنین در خصوص اینکه ایالات متحده قادر خواهد بود پرواز کنترل شده ای موشک AGM-183A را با سرعتی در حدود 20 سرعت صوتی انجام دهد، شک دارد.
سردبیر این نشریه احتمال می‌دهد که سرعت صوت 17-20 ادعا شده برای یک موشک با شتاب دهنده در استراتوسفر - جایی که جو بسیار متراکم است، محاسبه شده. به گفته کارشناس "این بدان معناست که، چنین اظهارات در مورد سرعت موشک تا هنوز بیشتر ادعا و هیجان کاذب است، تا واقعیت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала