امریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه موشکی اس-400 تحریم می‌کند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisامریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه موشکی اس-400 تحریم می‌کند
امریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه موشکی اس-400 تحریم می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگره امریکا پشنهاد می‌کند بخاطر خرید سامانه موشکی اس-400 روسی، علیه ترکیه تحریم‌ها اعمال شود.

به گزارش اسپوتنیک، در کنگره امریکا بخاطر خرید سامانه موشکی اس-400 روسی، پیش نویس طرحی قانونی ارائه شده ه بر اساس آن، ایالات متحده ترکیه را برای خرید سامانه پدافند موشکی S-400 از روسیه تحت تحریم قرار می‌دهد. این سند در سایت آدام کینزینگر، نماینده جمهوری‌خواه ایالات متحده امریکا در کنگره نشر شده است.

در پیام آمده است: "امروز آدام کینزینگر، ابیگیل اسپانبرگر، مایکل مک کال معاون رئیس کمیته نمایندگان در امور خارجی لایحه ای را در نظر گرفته اند که تحریم هایی را علیه مقامات ترکیه برای خرید آنها از سامانه های موشکی اس-400 از فدراسیون روسیه اعمال می کند".

ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد

این سند "قانون مقابله با صادرات سلاح روسیه" خواند می شود و قرار است خرید مذکور را معامله قابل توجهی ارزیابی کرده كه مطابق با قانون موجود مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم‌ها (CAATSA) نیاز به اعمال تحریم دارد".

تحویل سیستم موشك های ضد هوایی روسی اس-400 به ترکیه در اواسط ماه جون سال 2019، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و امریکا شد. واشنگتن خواستار لغو معامله فروش سامانه دفاعی "پاتریوت" و لغو فروش جنگنده ها اف-35 به این ترکیه شد. انقره از امتیاز دادن به امریکا خودداری کرد.

قابل یادآوری‌ست، که در سپتامبر سال 2017 ، فدراسیون روسیه قراردادی را برای عرضه اس-400 با ترکیه امضا شده اعلام کرد، که هزینه آن 2.5 میلیارد دالر است. نخستین تحویل ها از 12 جولای 2019 آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала