فلسطین از نقشه گوگل حذف شد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiفلسطین از نقشه گوگل حذف شده است
فلسطین از نقشه گوگل حذف شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گوگل با حذف نام فلسطین از نقشه، منطقه را اسرائیل نام‌گذ‌اری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هنگام جستجوی کشور فلسطین در برنامه نقشه گوگل، بجای این کشور، مناطق دیگر و اسرائیل توسط این شرکت نامگذاری شده است.
اما در برخی دیگر از برنامه‌ها مانند نقشه یاندیکس فلسطین نمایش داده می‌شود. مسئولین شرکت گوگل هنوز هیچ توضیحی در این رابطه ارائه نکرده اند.
این درحالیست که بنیامین نتانیاهو صدرعظم اسرائیل در جلسه حزب لیکود در کنست گفته بود که عنقریب کرانه باختری فلسطین تحت تسلط اسرائیل قرار می گیرد و این یک فرصت عالی برای ما است و نباید آنرا از دست داد. در مورد گسترش حاکمیت - ما تا ماه جولای مهلت داریم و قصد تغییر آن را نداریم.
برنامه صلح کاخ سفید که توسط ایالات متحده در تاریخ 28 جنوری سال 2020 ارائه شده است، قدس را به عنوان پایتخت غیرقابل تفکیک اسرائیل به رسمیت می شناسد، این امکان آنرا برای اسرائیل فراهم می کند که قلمرو کرانه باختری فلسطین را به خود الحاق کند و حاکمیت خود را به دره جردن گسترش دهد و همچنین پیشنهاد ایجاد یک کشور بی طرف فلسطین بدون حق کنترل از سرحدات فضای هوایی را مطرح می نماید. روستای ابو دیس در حومه شرقی اورشلیم را به عنوان پایتخت آینده فلسطین پیشنهاد می کند. فلسطینی ها و کشورهای عربی این طرح را نپذیرفتند، زیرا به نظر آنها، فلسطینی ها را از حق سرزمین های پیش بینی شده توسط قطعنامه های سازمان ملل محروم می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала