دزدان دریایی شهروندان روسیه را در خلیج گینه به گروگان گرفتند

© AP Photo / Farah Abdi Warsamehدزدان دریایی شهروندان روسیه را در خلیج گینه به گروگان گرفتند
دزدان دریایی شهروندان روسیه را در خلیج گینه به گروگان گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دزدان دریایی با حمله به یک نفتکش یونانی نزدیک سواحل بنین در افریقای غربی، 13 خدمه این کشتی که همگی روس و اوکراینی بودند را گروگان گرفتند.
حمله دزدان دریایی بر کشتی حامل روس‌ها در گینه - اسپوتنیک افغانستان
حمله دزدان دریایی بر کشتی حامل روس‌ها در گینه

به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری از حمله دزدان دریایی به یک نفتکش یونانی در خلیج گینه، در 210 مایلی ساحل بنین واقع در افریقای غربی خبر دادند.

در جریان این یورش دزدان دریایی که روز جمعه صورت گرفت مهاجمان که هویت آنها مشخص نیست،  13 تن از خدمه 19 نفری این نفتکش به نام «کوراکو تریدر» را به گروگان گرفتند. گفته شده است که خدمه کشتی همگی شهروندان اوکراین و روسیه هستند و این نفتکش هم اینک با سرعت کم  به دلیل فقدان خدمه کافی در حال حرکت است.

یک کشتی با حداکثر سرعت برای کمک رسانی به این نفتکش به منطقه فرستاده شده و امشب به این نفتکش می پیوندد. تاکنون جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است.

پیش از این، نماینده کنسولی مأموریت دیپلماتیک روسیه در ابوجا گفته بود که سفارت روسیه در نیجریه در حال بررسی اطلاعات مربوط به توقیف یک نفتکش در خلیج گینه است که خدمه آن ممکن است شامل روسها باشد.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش نیز دزدان دریایی پس از حمله به یک کشتی ترابری ترکیه در خلیج گینه، 10 ملوان ترکیه‌ای را ربودند. این کشتی ترابری هنگامی که در حال عبور از آب‌های اقیانوس اطلس در خلیج گینه بود، مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و 10 ملوان از 18 سرنشین این کشتی را برای دریافت خون‌بها ربودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала