پاکستان دروازه‌یی را در خط دیورند در ننگرهار ساخته‌اند

© Photo / H Sپاکستان دروازه‌یی را در خط دیورند در ننگرهار ساخته‌اند
پاکستان دروازه‌یی را در خط دیورند در ننگرهار ساخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندۀ نیروهای مرزی در شرق کشور می‌گوید که نظامیان پاکستانی از یک هفته بدینسو یک دروازه را در خط دیورند در ولسوالی دربابای ولایت ننگرهار ساخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد ایوب حسین خیل می‌افزاید که اگر نیروهای پاکستانی این دروازه را دور نسازند با واکنش نیروهای مرزی افغانستان روبه‌رو خواهند شد.

به گفتۀ او برای جلوگیری از این کار، بیشتر از 300 نیروهای تازه در این بخش جابه‌جا شده‌اند: «اگر نظامیان پاکستان آن تعهد را که دربارۀ برداشتن این دروازه کرده‌اند عملی نکنند، نیروهای امنیتی افغان با اقدام نظامی این دروازه را از بین خواهند برد».

پیشروی نیروهای پاکستانی درامتدادخط دیورند - اسپوتنیک افغانستان
پیشروی نیروهای پاکستانی در امتداد خط دیورند

الف گل، سرباز واحد مرزی در شرق کشور نیز بیان داشت: «کسی‌که به هدف تجاوز به خاک ما بکوشد، ما در برابر آنان به شدت مخالفت می‌کنیم».

این در حالی است که چهارشنبه شب هفتۀ گذشته، نیروهای مرزی افغان و پاکستان با هم درگیر شدند و سپس نظامیان پاکستان بر بخش‌هایی از کنر راکت پراگنی کردند. در این رویداد هشت غیرنظامی جان باختند و در حدود ده تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجۀ افغانستان، روز گذشته گفت که در این باره به سفارت پاکستان در افغانستان و وزارت خارجۀ این کشور تماس گرفته‌است اعتراض کرده‌است.

از سال‌ها بدینسو راه‌ها برای کاروان‌های کالاهای قاچاق به پاکستان، به ویژه در بخش‌های مرزی در شرق کشور وجود داشته‌است که یکی از این راه‌ها در ولسوالی دربابای ننگرهار است.

تیرا خان 55 ساله می‌گوید که سال‌ها در این راه با کاروان‌هایش رفت‌وآمد کرده‌است: «از ما کاروبار ما همین بوده‌است و دیگر کاروباری در این‌جا نیست».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала