کووید چه بر سر مغز می‌آورد؟

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر کووید چه بر سر مغز می‌آورد؟
کووید چه بر سر مغز می‌آورد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو مسوول آکادمی علوم روسیه و متخصص قلب و عروق، درباره تاثیر بیماری همه‌گیر بر مغز انسان توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، سیمون ماتسکپلیشویلی، عضو مسوول آکادمی و متخصص قلب و عروق در یک مصاحبۀ با روزنامه روسی کمسمولسکایا پراودا داشت، در مورد تاثیر کرونا بر مغز، توضیح داد. به گفته وی، اکنون شماری از بیماران مبتلا به کرونا تحت ارزیابی ام‌آر‌آی مغز (تصویرسازی تشدید مقناطیسی) قرار گرفته اند.

دیدگاه دانشمندان اسپانیایی درباره نخستین نشانه های بیماری ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
دیدگاه دانشمندان اسپانیایی درباره نخستین نشانه های بیماری ویروس کرونا 

او گفت: اگرچه برخی از متخصصان ادعا می‌کنند که ویروس کرونا به‌طور مستقیم بر مغز تاثیر می‌گذارد، من فکر می‌کنم که این انتفاق نمی‌افتد. بیشتر موارد اختلالات عروقی بوده است.

وی همچنان از بیماری های ویروسی مشابه به کرونا از جمله سرخک و سرخجه یاد کرد و گفت که این بیماری‌های از طریق ویروس های کاملاً متفاوت نسبت به کووید-19 ایجاد می‌شوند و اصل عمل آنها مشابه است که به رگ‌های خونی آسیب می‌رسانند

طبق آمار روز 18 جولای در سراسر جهان بیش از 14 میلیون نفر به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند. امریکا برازیل و هند کشورهای اند که بیشتر مبتلایان را دارند.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала