مسئولان امنیتی از پاسخ دادن درباره موشک‌پرانی پاکستان در برابر رسانه‌ها خودداری کردند‌‎

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکمسئولان امنیتی از پاسخ دادن درباره موشک‌پرانی پاکستان در برابر رسانه‌ها خودداری کردند‌‎
مسئولان امنیتی از پاسخ دادن درباره موشک‌پرانی پاکستان در برابر رسانه‌ها خودداری کردند‌‎ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از شلیک چندین راکت از سوی پاکستان به ولایت کنر، مجلس نمایندگان مسئولان امنیتی را به پاسخگویی فرا خواندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مجلس نماینده‌گان افغانستان در پی شلیک چندین موشک نظامیان پاکستان بر مناطق‌ ولایت کنر امروز مسؤولان امنیتی کشور را برای پاسخ‌گویی در این باره به مجلس فرا خواند.
اما، مسؤولان امنیتی و محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله که به مجلس حضور یافته بودند، از پاسخ دادن به در این باره در برابر رسانه‌‎ها خودداری کردند.
نظامیان پاکستان بر بخش‌های ولسوالی سرکانوی راکت‌پراگنی کردند در این رویداد هشت غیرنظامی جان باختند و در حدود ده تن دیگر زخمی شده‌اند.
مقام‌های محلی در کنر گفته اند درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای امنیتی افغانستان مانع ساخت و ساز یک پاسگاه نظامیان پاکستان در خاک افغانستان شدند.

حملات راکتی بر کنر؛ وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان در کابل صحبت تلفنی کرد - اسپوتنیک افغانستان
حملات راکتی بر کنر؛ وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان در کابل صحبت تلفنی کرد

در همین حال فرماندۀ نیروهای مرزی در شرق کشور می‌گوید که نظامیان پاکستانی از یک هفته بدینسو یک دروازه را در خط دیورند در ولسوالی دربابای ولایت ننگرهار ساخته‌اند.
نماینده‌گان کنر در مجلس، در گزاشی می‌گویند که نظامیان پاکستان تنها در یک سال گذشته بیش از سیزده هزار موشک به این ولایت پرتاپ کرده‌اند که در نتیجۀ این موشک‌ها ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.
نماینده‌گان، حکومت را در برابر حقوق مردم به بی‌پروایی متهم ساخته و ادامۀ موشک‌پراگنی‌های نظامیان پاکستان را وحشیانه توصیف کردند.
نعمت الله کریاب، یکی از این نماینده‌گان گفت: "تاکنون ۹۳تن از مردم ما شهید شده‌اند."
وژمه صافی، نمایندۀ دیگر نیزگفت: «بدبختانه نظامیان پاکستان در ولایت ما - در کنر - تأسیسات ایجاد کرده‌اند.»
مسؤولان نهادهای امنیتی، دفاعی، استخباراتی و نیز نامزدوزیر امور خارجه از سوی نمایندگان به کم کاری فساد و بی‌پروایی در برابر نظامیان و شهروندان متهم ساختند.
زهرا توخی، نمایندۀ مردم زابل در مجلس گفت: «پیران را کشتند، جوانان را کشتند حتا به زنان هم صرفه نکرده‌اند به حکومت افغانستان این شرم است.»
اما مسؤولان نهادهای امنیتی بی آن‌که به این اتهام‌ها پاسخ بدهند، شورای ملی را ترک کردند.
گفتنیست که وزارت خارجۀ افغانستان، روز گذشته گفت که در این باره به سفارت پاکستان در افغانستان و وزارت خارجۀ این کشور تماس گرفته‌است اعتراض کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала