مشاور امنیت ملی ترامپ به رهبران افغانستان: خشونت باید متوقف شود

© AP Photo / Aijaz Rahiمشاور امنیت ملی ترامپ به رهبران افغانستان: خشونت باید متوقف شود
مشاور امنیت ملی ترامپ به رهبران افغانستان: خشونت باید متوقف شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ در یک صحبت تلفنی با رهبران افغانستان گفته است: «ایالات متحده از یک افغانستان متحد، مستقل، دموکرات و واحد که دوباره به مکان امن برای تروریسم مبدل نگردد، حمایت می‌کند.»

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه منتشره از سوی دفتر رسانه‌ای ارگ، محمداشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی امریکا از طریق تلفن گفتگو کرده‌اند.

بنابرگزارش ارگ ریاست جمهوری، این گفت‌وگو شام روز جمعه، بیست‌وهفتم سرطان، انجام شده است. بر اساس گزارش، دو طرف در این گفتگو نسبت به افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند. دو طرف هم‌چنان تأکید کرده‌اند که باید خشونت‌ها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان متوقف شود.

روند صلح محور گفتگو غنی و عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
روند صلح محور گفتگو غنی و عبدالله

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری به نقل از رابرت اوبراین آمده است: «ایالات متحده امریکا از یک افغانستان متحد، مستقل، دموکرات و واحد که دوباره به مکان امن برای تروریسم مبدل نگردد، حمایت می‌کند.»

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، در این تماس تلفنی، در مورد مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان نیز گفت‌وگو شده است و هر دو جانب تأکید کرده‌اند که این مذاکرات باید هرچه زودتر آغاز شود.

شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در این گفتگوی تلفنی، درباره‌ی کاهش خشونت، تکمیل تبادله‌ی اسیران و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی بحث کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала