حکومت نظامی در شهر اورومچی چین به‌خاطر شیوع کرونا

© REUTERS / Stringerحکومت نظامی در شهر اورومچی چین به‌خاطر شیوع کرونا
حکومت نظامی در شهر اورومچی چین به‌خاطر شیوع کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شهر اورومچی مرکز منطقه خودگردان سین‌کیانگ چین به‌خاطر شیوع ویروس کرونا حکومت نظامی برقرار شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مقامات محلی به دلیل ترس از گسترش شیوع ویروس کرونا در این شهر مقررات نظارت خانگی، حکومت نظامی و منع رفت‌وآمد وضع کرده اند.

سازمان جهانی صحت چهار سناریوی گسترش ویروس کرونا در جهان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی صحت چهار سناریوی گسترش ویروس کرونا در جهان را نام برد

این طرح اضطراری پس از شناسایی 16 مورد جدید عفونت در روستا در تاریخ 17 جولای آغاز شد. از مردم این شهر خواسته شده است که از جمع شدن تعداد زیاد در یک مکان و همچنان از سفرهای غیر ضروری خودداری نمایند. گفته شده است که تمام جمعیت این شهر آزمایش رایگان می‌شود.

تمام عفونت های اخیر ، از جمله عفونت های بدون علامت ، در منطقه تیانشان مشاهده شد. آنها با برگزاری چندین رویداد جمعی مرتبط هستند.

این اقدامات منجر به لغو بیش از 600 پرواز از میدان هوایی‌ بین‌اللملی اورومچی در تاریخ 17 جولای شده است و همچنان عصر روز 16 جولای کار مترو نیز در این شهر به حالت تعلیق در آمده است.

طبق آمار روز 18 جولای در سراسر جهان بیش از 14 میلیون نفر به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند. امریکا برازیل و هند کشورهای اند که بیشتر مبتلایان را دارند.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала