شورای امنیت ملی: طالبان در یک ماه گذشته 129 غیرنظامی را کشته‌اند

عضو شوید
شورای امنیت ملی اعلام کرده که که طالبان با وجود تعهدات ‌شان برای کاهش خشونت، در ماه گذشته بیشترین «حملات و تحرکات» را در شهرها و شاهراه‌ها اجرا کرده‌اند.

این شورا روز شنبه، بیست‌وهشتم سرطان، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که طالبان در یک ماه گذشته یک هزار و456«تحرک» را در 30 ولایت کشور انجام داده‌اند که در نتیجه آن 129 غیرنظامی کشته و 291 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که طالبان با وجود تعهدات ‌شان برای کاهش خشونت، در ماه گذشته بیشترین ‌«حملات و تحرکات» را در شهرها و شاهراه‌ها اجرا کرده‌اند.

طبق اعلام شورای امنیت ملی در نتیجه حملات طالبان در 30 ولایت کشور به غیر نظامیان تلفات وارد شده است، اما بیش‌ترین تلفات به باشنده‌گان ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار وارد شده است.

 طالبان در یک دهه هزار ها غیر نظامی را کشته اند     - اسپوتنیک افغانستان
طالبان در یک دهه هزاران غیر نظامی را کشته اند

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مختلف کشور، دست به ترورهای هدف‌مند و انفجار ماین‌های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن‌ها خانواده‌ها و افراد بی‌گناه هستند.

این دفتر خشونت در برابر غیر نظامیان را عمل «خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی» خوانده و گفته است که طالبان هر روز مرتکب آن می‌شوند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

این گروه در گذشته گزارش‌های شورای امنیت ملی را درباره تلفات غیر نظامیان رد کرده بود.

این در حالی است که ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار در یک ماه گذشته شاهد انفجارها و حملات موتر بمب بود.

از جانب دیگر، درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و طالبان نیز در چندین ولایت تشدید یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала