طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد
طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان حکومت افغانستان را مسئول تاخیر در آغاز مذاکرات صلح می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شهاب الدین دلاور، یکی از اعضای برجسته دفتر سیاسی طالبان در دوحه، حکومت افغانستان را مسئول تاخیر در آغاز روند گفتگوهای میان افغانان و ادامه جنگ در کشور می داند.

این عضو برجسته دفتر سیاسی از کندی کار در آغاز روند گفتگوهای صلح انتقاد می کند و گفت: "تمام ضمه‌واری و رویدادهای خون‌بار چهار ماه گذشته به ادارۀ کابل راجع است؛ بخاطری‌که در پانزدهم ماه مارچ باید پنج‌هزار زندانی ما را رها می‌کرد و ما آماده بودیم که یک‌هزار زندانی آنان را در ده روز رها کنیم".

دفع حمله طالبان در ولایت فاریاب؛ 18 طالب کشته و زخمی شدند  - اسپوتنیک افغانستان
دفع حمله طالبان در ولایت فاریاب؛ 18 طالب کشته و زخمی شدند

یک عضو دیگر دفتر طالبان در قطر، در این گفتگوهای از راه دور تاکید کرد که روند رهایی زندانیان باید نهایی شود و گفتگوها با یک هیئت همه شمول آغاز شود.

دین محمد حنیف، عضو هیئت دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت: "آیا محتوا مهم است یا نام؟ من می‌گویم که هردو مهم است. چرا که امارت اسلامی، یک حاکمیت برحال است و نظام اسلامی باید عملأ حاکم باشد".

شهاب‌الدین دلاور نیز افزود: "زن حق دارد که در مقررات اسلامی که ما همه می‌خواهیم و عنعنات افغانی برای بهبود وطن و برای آسایش خانواده‌اش کار کند".

نورالله نوری، عضو دیگر هیئت دفتر سیاسی طالبان در دوحه هم اظهار داشت: "به اندازه‌یی که اکنون عملیات ادامه دارد در برابر پوسته‌ها، ولسوالی‌ها و راه‌های عامه چون‌که در میان ما و کابل آتش‌بس نیست؛ این حمله‌ها می‌باشد".

اما حکومت افغانستان با انتقاد از گروه طالبان می گوید که این گروه به تعهدات شان عمل نکرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی رییس‌جمهور بیان داشت: "نه اسیران ما را رها کردند. میزان خشونت‌های طالبان را شما می‌بینید که به کدام حد رسید. ترور، قتل و حمله بالای افراد ملکی، کارمندان دولت، ملاهای ما و شفاخانه‌های ما همچنان ادامه دارد".

بربنیاد توافق صلح، طالبان باید خشونت ها را در کشور نیز کاهش می‌دادند، اما اعضای دفتر طالبان در قطر می گویند که این گروه با نیروهای دولتی افغانستان در آتش‌بس نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала