نظارت سیگنال‌های تلفن در تأسیسات نظامی روسیه توسط امریکا

© Fotolia / Brilliant Eyeنظارت سیگنال‌های تلفن در تأسیسات نظامی روسیه توسط امریکا
نظارت سیگنال‌های تلفن در تأسیسات نظامی روسیه توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از خبرنگاران، محققان و دانشجویان کارشناسی ارشد امریکا به رهگیری مسیر حرکت صاحبان موبایل مستقر در «ننوکس» پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) گزارش داده است که گروه محققان امریکایی از دانشگاه ایالت «می سی سی پی» در سال 2019 به نظارت سیگنال‌های موبایل در روسیه، از جمله در پایگاه نظامی نیروی دریایی روسیه در «ننوکس» دست زده بودند.
طبق گزارش این نشریه گروهی از خبرنگاران، محققان و دانشجویان کارشناسی ارشد امریکا به رهگیری مسیر حرکت صاحبان موبایل مستقر در «ننوکس» پرداختند. پنتاگون این طرح را سرمایه‌گذاری کرده بود. طی این عملیات رهگیری، در محوطه پایگاه نظامی، 48 موبایل رهگیری شد.
چندی بعد تعدادی از موبایل ها به مسکو، سن پترزبورگ و تأسیسات محرمانه در آرخانگلسک و سورودوینسک منتقل شدند. گفته شد که محققان گویا دست به این آزمایش زدند تا امکان استفاده از اطلاعات پیدا و آشکار ارتباط موبایل برای اهداف نظامی را به معرض نمایش بگذارند.
گفته می‌شود که محققان می سی سی پی از خدماتی به نامLocate X استفاده کردند که توسط متخصصان سکوی Babel Street تهیه شده و متخصص در نرم افزارهای اطلاعاتی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала