گشایش نخستین مرکز توزیع شناسنامه برقی در ولایت بامیان

© اداره احصائیه و معلومات بامیانگشایش نخستین مرکز توزیع شناسنامه برقی در ولایت بامیان
گشایش نخستین مرکز توزیع شناسنامه برقی در ولایت بامیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره احصائیه و معلومات بامیان از گشایش نخستین مرکز توزیع شناسنامه برقی در این ولایت خبر داد. 
اعتراض شهروندان پروان و بامیان به روند توزیع شناسنامه برقی + عکس - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض شهروندان پروان و بامیان به روند توزیع شناسنامه برقی + عکس

به گزارش اسپوتنیک، اداره احصائیه و معلومات بامیان امروز یکشنبه، 29 سرطان 1399 نوشت: نخستین مرکز توزیع شناسنامه برقی در ولایت بامیان در محفلی با اشتراک مقام محترم ولایت، رئیس احصائیه و معلومات، رئیس شورای ولایتی، رئیسان اداره های دولتی و نماینده رسانه ها در این ولایت گشایش شد. 

در این محفل خدیجه مرادی رئیس اداره ملی احصایه و معلوات ولایت بامیان گفت، که به تاریخ 10 جوزا 1399 خورشیدی، توزیع فورمه‌های شناسنامه های برقی آغاز شده بود، که تا اکنون از 1600 خانواده، در حدود 8 هزار نفر این فورمه‌ها را خانه‌پری و تکمیل کرده و امروز، رسماً توزیع آن آغاز شد. 
در این محفل همچنان، سید علی هاشمی؛ رییس شورای ولایتی بامیان از آغاز این برنامه استقبال نموده گفت، با توزیع شناسنامه برقی، خیلی از مشکلات در بخش امنیت، انتخابات و فساد، کم می‌گردد.
سید انور رحمتی والی ولایت بامیان نیز از مردم خواست تا شناسنامه برقی برای خود بگیرند.

یادآوری می کنیم، که روند توزیع شناسنامه های برقی در حالی در ولایت های افغانستان آغاز می شود، که تا اکنون روی نوشتن واژه افغان مقام ها و شهروندان افغانستان به توافق نرسیده اند. 

بسیاری از شهروندان افغانستان واژه افغان را مربوط به یک قوم خاص می دانند و آنها نمی خواهند که در شناسنامه های شان واژه افغان نوشته شود و می گویند که نوشتن جمهوری اسلامی افغانستان خود بیانگر این است که ما از افغانستان هستیم و نوشتن واژه افغان بر شناسنامه های همه شهروندان افغانستان به معنای گرفتن شناسه نژادی آنها است و این خود تجاوز بر حقوق ما شمرده می شود. 


 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала