ایروان آمادگی برای یورش به تاسیسات نفت و گاز آذربایجان را رد کرد

عضو شوید
ایروان داده های باکو درباره آماده سازی یورش به تاسیسات نفت و گاز این کشور را رد کرد.
پاسخ ارمنستان درباره احتمال یورش به نیروگاه هسته‌ای این کشور توسط آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ ارمنستان درباره احتمال یورش به نیروگاه هسته‌ای این کشور توسط آذربایجان

به گزارش اسپوتنیک، آرتسورون آوانسیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان گفت: ارمنستان قصد یورش به تاسیسات زیرساخت های نفت و گاز در جمهوری آذربایجان را ندارد.
وی گفت: "از نظر فنی، نیروهای مسلح ارمنستان می توانستند مدت ها پیش این کار را انجام دهند، اما ما چنین برنامه هایی را نداشتیم و نداریم. ما بر این باوریم ارتباطات نفت و گاز که از طریق این منطقه عبور می کنند متعلق به شرکت های بین المللی است و این شرکت ها باید مطمئن باشند که ارمنستان ضمانت امنیت این تاسیسات است، نه مصرف کننده. ارمنستان می تواند امنیت خود را بهتر از هر کس دیگری در منطقه تضمین کند".

به گفته وی، "این یک تز کاذب است که توسط باکو مطرح شده است".
پیش از این، مقام های ارمنستان اظهار داشتند، که در باکو تز را تهیه کرده اند که گفته می شود استقرار نیروهای مسلح ارمنستان با هدف از بین بردن و غیرفعال کردن زیرساخت های بین المللی انرژی که از طریق آذربایجان عبور می کند، بوده است. ایروان بر این باور است که این کار برای ارائه ارمنستان به عنوان یک تهدید جهانی انجام می شود.
یادآوری می کنیم، که درگیری در مرز ارمنستان و آذربایجان از 12 جولای در مناطق مجاور - توووز و طاووش نیز ادامه دارد که با گرجستان هم مرز هستند و در چند صد کیلومتری منطقه کوهستانی قره باغ واقع شده اند ، جایی که اکنون اوضاع آرام است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала