ادامه موشک پرانی های پاکستان بر ولایت کنر

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان پاکستانی در ادامه راکت پرانی ها بر خاک افغانستان، این‌بار 29 راکت را بر ولسوالی شلتن ولایت کنر شلیک کردند.

به گزارش اسپوتنیک مقام‌های محلی در ولایت کنر، از پرتاب 29 موشک توسط نظامیان پاکستانی بر ولسوالی شلتن این ولایت خبر می‌دهند.

عبدالغنی مصمم، سخن‌گوی والی کنر، با تأیید این خبر به رسانه ها گفته است که در جریان 24 ساعت گذشته، 29 موشک، توسط نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی شلتن این ولایت، پرتاب شده است.

به گفته‌ی او، برخورد این موشک‌ها بر بخش‌هایی از ولسوالی شلتن، تلفاتی نداشته؛ اما خسارات فراوان مالی به جا گذاشته است.

مسئولان امنیتی از پاسخ دادن درباره موشک‌پرانی پاکستان در برابر رسانه‌ها خودداری کردند‌‎ - اسپوتنیک افغانستان
مسئولان امنیتی از پاسخ دادن درباره موشک‌پرانی پاکستان در برابر رسانه‌ها خودداری کردند‌‎

آقای مصمم، می‌افزاید که چندی پیش نیز، در نتیجه‌ی پرتاب موشک از سوی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت کنر، 8 غیرنظامی جان باخته بودند.

این در حالی است که وزارت خارجه‌ی افغانستان، روز جمعه (27 سرطان)، به راکت‌پراکنی‌های ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند، به ویژه بر مناطق مرزی ولایت کنر، واکنش نشان داده و گفته بود که ادامه‌ی این کار، می‌تواند به روابط دو کشور آسیب بزند.

این وزارت، افزوده بود که مقام‌های دیپلماتیک کشور، از طریق تماس تلفونی با سفیر پاکستان در کابل و سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و همین گونه با مقامات وزارت خارجه‌ی پاکستان، اعتراض خود را نسبت به راکت‌پراکنی‌های ارتش این کشور، اعلام کرده است.

وزارت خارجه، تأکید کرده بود که در نتیجه‌ی تلاش‌های دیپلماتیک، فیصله به عمل آمده تا به صورت فوری راکت‌پراکنی قطع شود، تا از متشنج شدن بیشتر وضعیت جلوگیری صورت گیرد.

این در حالی است که  نظامیان پاکستانی در جریان سال‌های گذشته، همواره مناطق مرزی افغانستان را مورد حملات راکتی قرار داده اند. در جریان حملات راکتی پاکستان، خسارات مالی و جانی زیادی به ساکنان مناطق مرزی افغانستان وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала