کدام کشور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا، برنده بیرون می‌شود؟

© REUTERS / Annegret Hilseکدام کشور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا، برنده بیرون می‌شود؟
کدام کشور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا، برنده بیرون می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخلاف چین و ایالات متحده امریکا، پس از ختم پاندمی ویروس کرونا، اقتصاد آلمان رونق خواهد گرفت، این کشور نقاط قوت خود را نشان داد و می‌تواند در بحران اقتصادی کرونا، برنده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویارک تایمز، ایالات متحده امریکا و چین بدهی زیادی دارند، اما بدهی آلمان کم است. به باور کارشناسان، شهرت کسب و کار خوب، دفاع برای صادرات آلمان در پس زمینه کاهش تجارت جهانی، می‌باشد. اکثریت کارمندان در آلمان به لطف سیستم دولتی اشتغال پاره‌وقت، وظایف و معاشات شان را از دست ندادند.

 امریکا غرق در بحران کرونا؛ بیش از 58 هزار مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
امریکا غرق در بحران کرونا؛ بیش از 58 هزار مبتلا در یک شبانه‌روز

آلمان با مازاد بودجه وارد بحران شد، مقامات آلمانی توانستند به‌طور مستقیم به خانواده‌ها پول پرداخت کنند، مالیات را کاهش دهند و به تجارت‌پیشه‌ها قرضه بدهند. مبلغ کمک‌ها ۵۵ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است. آلمان همچنان برای کمک مالی به کشورهای اروپایی همسایه موافقت کرده است.

نشریه امریکایی نوشته است که برخلاف اکثریت کشورهای دیگر، آلمان  قادر به عبور از تمام بحران‌ها می‌باشد.

انتظار می‌رود که تولید ناخالص داخلی آلمان بخاطر عواقب پاندمی، ۶.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یابد. در سه ماهه اول اقتصاد آلمان نسبت به سه ماه آخر سال گذشته، ۲.۲ درصد افت کرده است. به باور کارشناسان، سرعت بهبود تقاضا برای کالاهای آلمانی بسیار مهم خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала