Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمایت اردوغان دلیل اصلی قهرمانی باشاک شهیر + عکس

© İsa Terli Medipol Başakşehir
Medipol Başakşehir - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه باشاک شهیر در 33‌ومین هفتۀ سوپرلیگ ترکیه، تیم کایسری اسپور را 1 بر 0 مغلوب کرده و یک هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان این لیگ شد.

به گزارش اسپوتنیک، استانبول باشاک شهیر یکی از پنج تیم قدرتمند شهر استانبول در کنار گالاتاسارای، بشیکتاش، فنرباغچه و کاظیم‌پاشا محسوب می‌شود. آن ها 30 سال قبل و توسط شهرداری استانبول فعالیت خود در فوتبال حرفه‌ای ترکیه را آغاز کردند و در واقع یکی از تیم های دولتی ترکیه محسوب می‌شوند.

باشاک شهیر 13 سال پیش برای نخستین بار به لیگ 1 ترکیه رسید و موفق شد خیلی زود  با حمایت دولت خود را در میان قدرت های این لیگ قرار دهد تا این که حالا در فصل جاری پس از 30 سال به قهرمانی رسید.

این قهرمانی اما به راحتی به دست نیامده است و در واقع دست حمایت اردوغان پشت این تیم بوده است.

رییس جمهور ترکیه همواره این تیم را تشویق مادی و معنوی کرده است و در برخی دیدارهای  با لباس این تیم در ورزشگاه حاضر شده است.

از سویی هم اردوغان پس از قهرمانی این تیم با انتشار پیامی در توییتر خود به این باشگاه تبریکی گفت.

بلال اردوغان، پسر رییس جمهور ترکیه نیز در جشن قهرمانی این باشگاه اشتراک کرد و رییس مجلس این کشور نیز به مناسب قهرمانی این تیم، به بازیکنان تبریکی عرض کرد.

این حمایت‌ها نشان می‌دهد که اردوغان تمام تلاشش را انجام داده است تا این تیم قهرمان لیگ ترکیه شود و به این آرزویش نیز دست یافته است.

این در حالی‌ست که باشاک شهیر امسال به ششمین تیم تاریخ تبدیل شد که قهرمان لیگ ترکیه می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала