علت واقعی گرمای فاجعه بار در سیبری روسیه

© Sputnik / Valery Titievsky /  مراجعه به بانک تصاویر علت واقعی گرمای فاجعه بار در سیبری روسیه
علت واقعی گرمای فاجعه بار در سیبری روسیه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مطالعه علمی نتیجه گیری کرده است که موج گرمای بی سابقه‌ای که در سیبری روی داده، بدون تغییر اقلیم حاصل از فعالیت انسانی، تقریبا غیرممکن بود.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی بین المللی از اقلیم شناسان در پی یک  پژوهش اعلام نمودند که موج گرمای فعلی در سیبری، هنگامی که دماسنج ها به رکورد 38 درجه سانتیگراد رسیدند، بدون توجه بدون تغییر اقلیم حاصل از فعالیت انسانی، تقریبا غیرممکن بود.

نتایج این پژوهش در مجله Science Alert  منتشر شده است.

این مطالعه نتیجه‌گیری می کند که به این ترتیب اگر گرمایش ناشی از تصاعد گازهای گلخانه ای اتفاق نیافتاده بود وقوع چنین رویدادی "تقریبا غیرممکن می بود."

 آتش سوزی در  ولابت سامارا- روسیه به مساحت 7.5 هزار مترمربع   - اسپوتنیک افغانستان
آتش سوزی در ولایت سامارا- روسیه به مساحت 7.5 هزار مترمربع + ویدیو

 روز 20 جون دما در شهر کوچک ورخویانسک از 38 درجه سانتیگراد فراتر رفت، که بالاترین دمایی است که تاکنون در داخل مدار قطب شمال ثبت شده.

دمای این منطقه روسیه در فاصله ماه های جنوری و جون امسال بیش از 5 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین بوده است.

گمان می رود دمای قطب شمال با سرعتی دو برابر میانگین جهانی درحال افزایش باشد.

اقلیم‌شناسان شامل این پژوهش اعلام کردند که، احتمال وقوع چنین موج گرمایی بدون تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت انسانی در هر 80 هزار سال یک بار خواهد بود. با این حال ، تأثیر فعالیت های انسانی احتمال این واقعه را حداقل 600 بار افزایش داد.

دمای شدید سیبری به یک رشته فاجعه های طبیعی و انسانی منجر شد. دانشمندان بر این باورند که گرمای شدید باعث آتش سوزی جنگل ها که شامل 1.15 میلیون هکتار زمین جنگلی بود، میلیون ها تن دی اکسید کربن اضافی را نیز در جو به منتشر نموده است است.

در اواخر ماه مه فروریزی یک مخزن نفتی در نزدیکی شهر نوریلسک روسیه باعث یک نشت وسیع نفتی شد.

آنچه که خیلی از دانشمندان را نگران می کند این است که اقلیم جدیدی که در حال ورود به آن هستیم به آن معنی است که بسیاری نقاط اکنون درحال تجربه کردن شرایطی هستند که ورای چیزی است که اکوسیستم های بومی - یا در واقع جوامع انسانی - برای تحمل آن تکامل یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала