مقام امریکایی از پولیس های مخفی حمایت کرد

© AFP 2023 / Eduardo Munoz Alvarezپولیس امریکا
پولیس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از مقامات دولت امریکا، استفاده از پولیس فدرال برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند دفاع کرد.

اسپوتنیک به نقل از فارس، یک مقام ارشد وزارت امنیت داخلی امریکا روز دوشنبه از اقدام پولیس فدرال این کشور برای سرکوب اعتراضات در شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» دفاع کرد.

تیر اندازی یک مرد مسلح بر دو افسر پولیس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تیر اندازی یک مرد مسلح بر دو افسر پولیس در امریکا

به نوشته رویتر، از جمله اقداماتی که «کن کوچینلی»، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا از آن دفاع کرده استفاده از پولیس مخفی برای دستگیری معترضین است.

هفته‌نامه امریکایی «نیشن» اخیراً در گزارشی از «جنگ مخفی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با معترضان در شهر پورتلند خبر داده و نوشته بود، پلیس‌های فدرال از چند روز پیش با استفاده از موترهای که علایم پولیس را ندارند در شهر گزمه کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پولیس بعد از حرکت با موتر به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل موتر بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. بعداً من را در داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر محکمه فدرال بود.»

اعتراض‌ها در امریکا؛ حمله به دو ماموریت پولیس - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض‌ها در امریکا؛ حمله به دو ماموریت پولیس

معاون وزیر امنیت داخلی امریکا مدعی شده که این اقدامات در واکنش به گزارش‌های انجام شده که از احتمال حمله معترضان به برخی ساختمان‌های دولت فدرال در پورتلند خبر داده بودند.

کوچینلی گفت: «اگر در سایر مناطق نیز چنین اطلاعات را دریافت کنیم به همین نحو واکنش نشان خواهیم داد.»

بسیاری از شهرهای امریکا از 25 ماه می بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پولیس روبرو شده است.

این اعتراضات آهسته آهسته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала