طالبان: از طرح ترورهای هدفمند توسط دولت افغانستان خبر دادند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada طالبان: طرح دولت افغانستان برای انجام ترورهای هدفمند
 طالبان: طرح دولت افغانستان برای انجام ترورهای هدفمند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد که دولت افغانستان در طرح تازه‌ای برای ترورهای هدفمند برخی افراد مذهبی، ملی و سیاسی تلاش می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، طالبان در وبسایت این گروه مدعی شد که دولت افغانستان با هدف تضعیف صف جهاد طرح تازه‌ای را برای ترورهای هدفمند در نظر گرفته است.

بر اساس بیانیه طالبان، دولت افغانستان در این طرح برخی از شخصیت‌های دینی، ملی و سیاسی را هدف قرار خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: در گذشته کمونیست‌ها می‌خواستند فکر فاسد و اسلام ستیزانه خودشان را از راه زور و وحشت بر مردم مسلمان افغانستان تحمیل کنند و از همین رو بود که هیچگونه حرکت و اظهارات سیاسی، مذهبی، سنتی و فرهنگی را تحمل نمی‌کردند و اکنون دولت افغانستان نیز برای دفاع از فساد و فحشا برای ترور شخصیت‌های سیاسی، ملی و مذهبی تلاش خواهد کرد.

طالبان در این بیانیه تصریح کرد که این گروه از طریق این بیانیه به شخصیت‌های افغانستان هشدار می‌دهد که هشیار باشند.

اظهارات و حملات طالبان در حالی تشدید شده است که بخشی از فاز نخست توافقنامه قطر اجرایی شده است و برخی کارشناسان نیز در آینده نزدیک از احتمال برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی خبر می‌دهند.

روزنامه پاکستانی: قدرت گرفتن طالبان منجر به زوال دولت کابل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه پاکستانی: قدرت گرفتن طالبان منجر به زوال دولت کابل خواهد شد

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان چندی قبل در واکنش به گزارش شورای امنیت ملی افغانستان از کشته شدن 291 نیروی امنیتی و دفاعی افغان در یک هفته گفت: آمار منتشر شده بخاطر مغشوش کردن اذهان و تبلیغات منفی برای تخریب مذاکرات بین‌الافغانی است.

وی گفت که دولت افغانستان در 19 سال اخیر آماری از تلفات نیروهای امنیتی منتشر نکرده و هدف انتشار این گزارش در چنین شرایطی ایجاد مانع در روند مذاکرات بین‌الافغانی است که قرار است بزودی آغاز شود.

از سوی دیگر، «روح الله احمدزی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به افزایش حملات طالبان گفته بود که مخالفان مسلح هنوز گام واقعی بسوی صلح برنداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала