امارات متحده نخستین سفینه فضایی جهان عرب را به فضا فرستاد

© REUTERS / KYODOAn H-2A rocket carrying the Hope Probe, developed by the Mohammed Bin Rashid Space Centre (MBRSC) in the United Arab Emirates (UAE) for the Mars explore, lifts off from the launching pad at Tanegashima Space Center on the southwestern island of Tanegashima, Japan, in this photo taken by Kyodo July 20, 2020.
An H-2A rocket carrying the Hope Probe, developed by the Mohammed Bin Rashid Space Centre (MBRSC) in the United Arab Emirates (UAE) for the Mars explore, lifts off from the launching pad at Tanegashima Space Center on the southwestern island of Tanegashima, Japan, in this photo taken by Kyodo July 20, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امارات متحده عربی نخستین سفینه فضایی جهان عرب را به فضا فرستاد و این سفینه راهی مریخ شده است و قرار است که در باره زنده‌گی در این سیاره پژوهش کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کاوشگر امید در ساعت 6:58 دقیقه بامداد روز دوشنبه 20 جولای (30 سرطان) به وقت جاپان بر  فراز یک موشک H-IIA از مرکز فضایی تانگاشیما به فضا پرتاب شد.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود این سفینه 200 میلیون دالری در اوائل سال 2021 به به مدار سیاره سرخ خواهد رسید و دست کم برای یک سال مریخی (اندکی کمتر از دو سال زمینی) از بالا این سیاره را بررسی خواهد کرد.

این ماموریت که «ماموریت مریخ امارات» نامیده شده است،  درک مشروح تر و جامع تری از جو این سیاره به دست خواهد داد. آنچه رسیدن به این هدف را امکان پذیر خواهد کرد مدار منحصربه فرد این سفینه بر روی خط استوای مریخ است که چشم انداز جدیدی به جو نازک و مملو از دی اکسید کربن مریخ فراهم  می آورد.

کاوشگر امید تنها سفینه ای نیست که در این تابستان به سوی مریخ پرتاب خواند شد. چین قصد دارد در 23 ماه جولای سفینه تیان-1 را که شامل یک مدارگرد، یک مریخ نشین و یک مریخ گرد است به سوی این سیاره بفرستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала