انتقال اجساد شهروندان غرق ‌شده‌ افغان از ترکیه به کابل

© REUTERS / Argiris Mantikos/EurokinissiЧлены греческой береговой охраны спасают мигрантов, пытавшихся доплыть до Греции, у острова Родос
Члены греческой береговой охраны спасают мигрантов, пытавшихся доплыть до Греции, у острова Родос - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه‌ کشور می‌گوید که تا کنون اجساد 59 سرنشین کشتی حامل پناهجویان که در دریاچه‌ی «وان» ترکیه غرق شده بود، از آب بیرون کشیده شده و از این میان، 29 تن شان شهروندان افغانستان بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که تا کنون 29 جسد مهاجران افغان که در دریاچه‌ وان ترکیه غرق شده بودند، شناسایی شده است. گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه، سی‌ویکم سرطان، گفت که سه جسد از شهر استانبول ترکیه سه ‌شنبه‌ شب به کابل منتقل می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که تاکنون 59 جسد سرنشینان کشتی حامل مهاجران که در جهیل وان ترکیه غرق شده بودند، از آب بیرون کشیده شده است که از این میان 29 نفر آن شهروندان افغانستان بوده‌اند.

گران هیواد توضیح داد که قرار است چهار جسد از شهر انقره ترکیه روز چهارشنبه و 10 جسد دیگر نیز روز جمعه از این شهر به کابل منتقل شود.

سفارت افغانستان در ترکیه روند انتقال اجساد قربانیان مهاجران افغان را به کابل از طریق شرکت‌های هوایی کام‌ایر و آریانا پی‌گیری می‌کند.

گران هیواد روز گذشته گفته بود که 24 جسد از شهروندان افغانستان متعلق به کشتی غرق شده حامل پناه‌جویان در جهیل وان ترکیه، شناسایی شده است.

گفته شده است که در میان قربانیان، چند کودک نیز شامل‌اند و برخی از اجساد از سوی دولت ترکیه به صورت موقت دفن شده است.

اجساد 24 مهاجر افغان در ترکیه از آب بیرون کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان
اجساد 24 مهاجر افغان در ترکیه از آب بیرون کشیده شد

گران هیواد از جانب دیگر، از شهروندان کشور می‌خواهد که از مهاجرت‌های غیرقانونی خودداری کنند و زنده‌گی و سرنوشت ‌شان را به دست قاچاق‎‌بران نسپارند.

یک کشتی حامل حدود 70 تا 80 سرنشین در اوایل ماه جاری در دریاچه وان ترکیه غرق شده است. این کشتی حامل مهاجران افغان، ایرانی و پاکستانی بوده‌ است.

هیأتی از سفارت افغانستان در ترکیه برای رسیده‌گی به این موضوع به شهر وان فرستاده شده است.

دریاچه وان در نزدیکی مرز ایران و در مسیری قرار دارد که از آن برای انتقال پناه‌ جویان به ترکیه استفاده می‌شود. در این مسیر در سال‌های گذشته نیز کشتی‌های حامل پناه‌ جویان غرق شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала