ایلان ماسک نخستین بار در جمع 5 ثروتمندترن افراد جهان شامل شد

© AFP 2023 / Tobias Schwarzایلان ماسک نخستین بار در جمع 5 ثروتمند جهان گرفته شد
ایلان ماسک نخستین بار در جمع 5 ثروتمند جهان گرفته شد     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار شرکت تسلا و SpaceX برای نخستین بار در 5 ردیف اول فهرست ثروتمند ترین افراد دنیا گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آمریکایی Forbes ، کارآفرین آمریکایی، ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا و SpaceX برای اولین بار در میان پنج تن از ثروتمندترین افراد جهان حضور دارد.

بر طبق گزارش، ثروت ماسک 74 میلیارد و 200 میلیون دالر است. خاطر نشان می شود که اواسط ماه مارچ، ایلان مسک در رتبه سی و یکم فهرست فوربز قرار داشت. از آن زمان ، ثروت وی تقریباً سه برابر شد و قیمت سهام تسلا از ابتدای سال 2020 تقریباً 300 درصد افزایش یافته است.

 در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از 189 میلیارد دالر ثروت، ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.

درآمد صدهزار دالری هکرها از حساب توییتر ایلان ماسک، بیل گیتس و جف بزوس  - اسپوتنیک افغانستان
درآمد صدهزار دالری هکرها از حساب توییتر ایلان ماسک، بیل گیتس و جف بزوس

این در حالی است که پیشتر مدیرعامل شرکت تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس با پشت سر گذاشتن وارن بافت در جمع ده تن از ثروتمندترین افراد جهان شامل شد.

 تا پایان معاملات هفتگی بورس نیویورک، ثروت ایلان ماسک به لطف افزایش 10.8 درصدی ارزش سهام گروه تسلا با 6.07 میلیارد دلار افزایش همراه شد تا وی جای وارن بافت را که پیش از آن 2.9 میلیارد دالر از سهام خود در گروه برکشایر را واگذار کرده بود، بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала