ترامپ بار دیگر وضعیت شیکاگو را وخیم‌تر از افغانستان دانست

© REUTERS / Jonathan Ernst ترامپ بار دیگر وضعیت شیکاگو را وخیم‌تر از افغانستان دانست
 ترامپ بار دیگر وضعیت شیکاگو را وخیم‌تر از افغانستان دانست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با ادامه خشونت‌ها و اعتراضات در آمریکا، دونالد ترامپ وضعیت در شیکاگو را "وخیم‌تر از افغانستان" توصیف کرده و درباره احتمال اعزام افسران فدرال به شهرهای دیگر سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که خشونت تابستان امسال در شیکاگو بدتر از افغانستان بوده است. او گفت: این وخیم‌تر از هر چیزی است که کسی تا به حال دیده است.

ترامپ با ستودن عملکرد نیروهای فدرالی که به شهر پورتلند در ایالت اورگان اعزام کرده است، مدعی شد که تحولات بیشتری در راه است، به خصوص برای دیگر شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها مثل شیکاگو.

مشاور امنیت ملی ترامپ به رهبران افغانستان: خشونت باید متوقف شود - اسپوتنیک افغانستان
مشاور امنیت ملی ترامپ به رهبران افغانستان: خشونت باید متوقف شود

او افزود: قرار است نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند اعزام شوند. این نیروها آن‌ها را می‌گیرند و خیلی از مردم به زندان افتادند. این‌ها مردمی هستند که از کشورمان تنفر دارند.

دونالد ترامپ عموما شیکاگو را با افغانستان مقایسه می‌کند و هر بار هم مقایسه‌ای اشتباه انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز زندگی در شهرهای تحت اداره دموکرات‌ها مانند شیکاگو را به دلیل آمار بالای جرم و جنایت در آن‌ها مانند زندگی در جهنم دانسته بود و مدعی شده که زندگی در این شهر از افغانستان نیز بدتر است. 

شیکاگو با جمعیت بیش از 9 میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ‌ترین شهر غرب آمریکاست.  این شهر یکی از خشن‌ترین و جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود. پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند این پدیده را تبیین کنند. در مقاله‌ای که سال 2017 در اندیشکده آتلانتیک ارائه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала