ترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست

© AFP 2023 / Alex Edelmanترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست
ترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا که بار هابه نقض محدودیت های قرنطینه در بحبوبه شیوع ویروس کرونا متهم شده است، ماسک زدن خود را اقدامی میهن‌پرستانه توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار تصویری از خودش را در حالیکه ماسک بر صورت گذاشته توئیت کرد و آن را به عنوان یک عمل میهن پرستانه در بحبوحه ویروس کرونا قلمداد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا یکبار دیگر با چینی خواندن ویروس کرونا در توئیتی نوشت: «ما در تلاش برای مقابله با ویروس نامرئی چینی، متحد هستیم. مردم می‌گویند استفاده از ماسک زمانی که امکان فاصله‌گذاری فیزیکی وجود ندارد، اقدامی وطن‌پرستانه خواهد بود. هیچ‌کس از من وطن‌پرست‌تر نیست، رئیس‌جمهوری محبوب شما».

این توییت احتمال دارد صریح‌ترین تأیید ترامپ در مورد استفاده از ماسک و بیانگر یک تغییر در رویکرد ترامپ درباره این پاندمی باشد. ترامپ برای چندین ماه در مقابل استفاده از ماسک در اماکن عمومی مقاومت می‌کرد.

این در حالی ست که ترامپ بار‌ها مخالفت خود با اجباری شدن ماسک را اعلام کرده است. رئیس جمهور آمریکا حتی در جایی عنوان کرد ماسک به ابزار سیاسی در دست مخالفان او تبدیل شده است.

 رئیس‌جمهور امریکا نخستین بار در تاریخ 12 جولای هنگام بازدید از بیمارستان نظامی «والتر رید» در خارج واشنگتن به صورتش ماسک زد.

آقای ترامپ در این بیمارستان با خبرنگاران گفتگو نکرد اما پیش از آنکه از کاخ سفید خارج شود، گفته بود: من هرگز با پوشیدن ماسک مخالف نبودم اما معتقدم که ماسک زمان و مکان خاص خودش را دارد.

او در ماه‌های گذشته به رغم شیوع کرونا از پوشیدن ماسک خودداری کرده بود.

آمریکا همچنان با بیش از 3 میلیون و 800 هزار مبتلا به ویروس کرونا رکورددار کشورهای دنیاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала