Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ژاوی: بارسلونا و اسپانیا مدیون فلسفۀ کرایوف اند

© AFP 2023 / KARIM JAAFARXavi Hernandez
Xavi Hernandez - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژاوی هرناندز مدعی‌ست که آمدن کرایوف به اسپانیا، فوتبال این کشور را دگرگون کرد و این کشور مدیون فلسفه او است.

به گزارش اسپوتنیک، یوهان کرایوف فقید بنیانگذار سبک تیکی تاکا در جهان است و بارسلونا با این سبک به افتخارات بزرگی در اروپا و جهان دست یافت است.

بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رونمایی از مجسمه کرایوف در نیوکمپ

از سویی هم تیم ملی اسپانیا با سبک تیکی تاکا و بازیکنان بارسلونا و رئال مادرید افتخارات بزرگی در اروپا و جهان دست یافت و دوبار فاتح جام ملت‌های اروپا و یکبار هم قهرمان جهان شد.

ژاوی هرناندز سرمربی فعلی باشگاه السد قطر و بازیکن سابق بارسلونا، مدعی‌ست که اسپانیا و بارسلونا متأثر و مدیون سبک و فلسفۀ کرایوف اند.

ژاوی در ویدیویی به بنیاد کرایوف گفت:" این افتخار بزرگی‌ست كه با نام كرویف در ارتباط باشید. او تأثیرگذارترین فرد در تاریخ فوتبال بود. او شخصیت اصلی در همه موفقیت های 20 تا 25 سال گذشته در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بود. او یک سیستم بازی بسیار منضبط را معرفی کرد که امروزه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم تیم ملی اسپانیا و هم بارسلونا از فلسفه کرویف بهره‌مند شده اند. من به آنچه کرایف در بارسلونا انجام داد بسیار افتخار می‌کنم."

این در حالی‎‌ست که مدیران بارسا به دنبال این هستند تا ژاوی که یکی از وارثان  سبک تیکی تاکا است را به عنوان سرمربی این باشگاه انتصاب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала