هشدار سازمان‌های جهانی از وخیم‌شدن امنیت غذایی در افغانستان

© Flickr / ResoluteSupportMediaهشدار سازمان‌های جهانی از وخیم‌شدن امنیت غذایی در افغانستان
هشدار سازمان‌های جهانی از وخیم‌شدن امنیت غذایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد یکجا با سازمان برنامه جهانی غذا فهرست ۲۷ کشوری را که ممکن بخاطر پاندمی کرونا وضعیت امنیت غذایی در آنها وخیم شود، نشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با نشر یک گزارش مشترک با برنامه جهانی غذا (WFP) فهرست ۲۷ کشوری را که بخاطر پاندمی کرونا در خطر جدی وخیم‌شدن امنیت غذایی قرار دارند، نشر کرده است که افغانستان نیز شامل آن می‌باشد.

پرچم بر فراز ساختمان کمیته جهانی صلیب سرخ - اسپوتنیک افغانستان
فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر: افغانستان با خطر یک فاجعه روبروست

در گزارش آمده است: "در نتیجه پاندمی در ۲۷ کشور جهان عوامل شدید وجود دارند که منجر به گرسنگی خواهند شد".

در این فهرست کشورهایی چون افغانستان و بنگلادش در آسیا، هائيتی و ونزوئلا در امریکای مرکزی، همچنان عراق، لبنان، سودان و سوریه در خاور میانه، بورکینافاسو، کامیرون، لیبریا، مالی، نیجر، نایجریا، موزامبیک، سیرا لئون و زیمبابوه در افریقا، شامل اند.

همچنان در گزارش خاطر نشان شده است که در افغانستان قیمت مواد غذایی تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافته است، در حالیکه بخاطر پاندمی درآمد مردم کاهش یافته است. در بنگلادش عواقب اقتصادی بحران می‌تواند شمار فقرا را دو برابر کند. همچنان در افریقا عواقب بیماری همه‌گیر به دلیل حوادث آب و هوایی و تهاجم ملخ‌ها شدیدتر می‌شود.

برای مقابله با این روند، فائو یکبار دیگر خواستار افزایش کمک‌ها الی ۴۲۸.۵ میلیون دالر در چارچوب برنامه واکنش جهانی بشردوستانه سازمان ملل به پاندمی، شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала