امرالله صالح به مجلس نمایندگان: گرفتن نان فقیر، هنر نیست

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح به مجلس نمایندگان: گرفتن نان فقیر، هنر نیست
امرالله صالح به مجلس نمایندگان: گرفتن نان فقیر، هنر نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، در واکنش به رد برنامۀ دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان، تاکید کرده است که نان مردم فقیر را گرفتن، نشان‌دهندۀ هنر و شجاعت نیست.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، روز چهارشنبه (1 اسد)، در صفحه فیس‌بوکش نگاشته است که رد برنامۀ دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان، به معنی این نیست که بانک جهانی وادار یا ترغیب می‌شود تا این پول را برای پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی تخصیص دهد.

دسترخوان ملی؛ غنی: فساد کننده‌گان از پا آویزان می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
دسترخوان ملی؛ غنی: فساد کننده‌گان از پا آویزان می‌شوند

آقای صالح افزوده است: «این بودجه، جز لاینفک تلاش برای کاهش گرسنگی است – حتا نه فقر. اگر این مسأله را در سطح یک خانواده به تمثیل بگیریم، این است که شما خانواده‌ای را که در گرسنگی به سر می‌برد، می‌خواهید قناعت دهید که نان نخورند و با صرفه‌جویی‌شان، خانه آباد کنند. گرسنه، نان خواب می‌بیند، نه خانه».

او گفته است که مجلس نمایندگان، طرحی را تعدیل نکرده؛ بلکه پس از سال‌ها و در فقدان تمرکز اساسی بر مسایل اساسی، دسترخوان فقرا را با خشم و شتاب دور انداخته است.

او اضافه کرد: «امید است به خاطر خودتان و جایگاه تان در جامعه، دوباره فکر کنید. نان فقیر را گرفتن نه هنر است نه شجاعت».

این در حالی است که مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه (31 سرطان)، برنامۀ دسترخوان ملی را با اکثریت آرا رد کرده و آن را خلاف ماده‌ی 91 قانون اساسی دانست.

گفتنی است که دولت افغانستان، به تازگی، برنامه‌ای را زیر نام دسترخوان ملی، به‌منظور کمک به بیش از 4 میلیون خانواده، با هزینۀ بیش از 244 میلیون دالر، راه‌اندازی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала