زنان هندی از نخست‌وزیر خواستند تا مردان را وادار به کمک در کارهای خانه کند + ویدیو

© AP Photo / Ajit Solanki زنان هندی از نخست‌وزیر خواستند تا مردان را وادار به کمک در کارهای خانه کند + ویدیو
 زنان هندی از نخست‌وزیر خواستند تا مردان را وادار به کمک در کارهای خانه کند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از زنان‌های هندی از نخست‌وزیر این کشور خواسته‌اند تا مردان را به مشارکت در کارهای خانه وادار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، گروهی از زنان در هند از نرندرا مودی، نخست ‌وزیر این کشور خواسته‌اند تا مردان را به مشارکت در کارهای خانه وادار کند.

این درخواست از طریق فضای مجازی توسط یک زن هندی مطرح شد و پس از زمان اندکی، هزاران زن این درخواست را امضا کردند و تا کنون تعداد امضاها در این درخواست به بیش از 70 هزار نفر رسیده‌است.

​مشاغل خانگی در هندوستان همچنان در حالت سنتی خود باقی مانده و سنگین و متعدد است. در تعداد کمی از خانه‌های هندی‌ها ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و حتی ماشین لباسشویی وجود دارد. نگهداری از کودکان و سالمندان هم اغلب در خانه انجام می‌شود. و به طور سنتی اغلب این کارها توسط زنان انجام می‌شود.

در بین شهروندان طبقه متوسط معمولا بخش‌هایی از کارهای خانه با کمک گرفتن و استخدام افرادی از بیرون انجام می‌شود اما همه چنین امکانی ندارند که فردی را استخدام کنند. بنابراین تنش بین افراد خانواده برای انجام کارهای خانه در بین هندی‌ها افزایش یافته است تا جایی‌که، کار به امضای طوماری خطاب به نرندرا مودی؛ نخست وزیر هند کشیده است تا او را ترغیب به مداخله کنند.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار، در سال 2018 زنان در مناطق شهری هند 312 دقیقه در روز را صرف کارهای خانه بدون هیچ دستمزدی کرده‌اند. در این بین سهم مردان تنها 29 دقیقه در روز است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала