هوتل کابل سرینا 168 میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است

© Photo / M Sهوتل کابل سرینا 168 میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است
هوتل کابل سرینا 168 میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته که هوتل کابل سرینا، بابت نپرداختن اجاره، 168 میلیون دالر از این وزارت بدهکار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشست فوق‌العاده‌‌ شورای عالی هوتل‌ها که روز گذشته، سه‌شنبه، 31 سرطان برگزار شده بود، گفته که این وزارت برای بررسی این بدهکاری، هیاتی را موظف کرده است.

طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست از رهبری هوتل کابل سرینا خواهان پرداخت بدهکاری به دولت شده است.

هوتل کابل سرینا، از بزرگ‌ترین هوتل‌های افغانستان است که در قلب پایتخت در سال 1384 با سرمایه‌گذاری 35 میلیون دلار تاسیس شد.

ذبیح‌الله احسان، رئیس شرکت هوتل‌ها، در این نشست گفته که هوتل کابل سرینا از سال 2010 تاکنون، بابت نپرداختن اجاره، مبلغ 168 میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ در خبرنامه‌یی به نقل از رئیس شرکت هوتل‌ها آورده است: «هوتل کابل سرینا پس از بازسازی در سال 2005 برای سی سال به مالک فعلی آن اجاره داده شد که براساس قرارداد، از 2005 تا 2010 این اجاره‌دار از حق پرداخت اجاره معاف بود. از سال 2016 تا چند ماه سال جاری میلادی 168 میلیون مقروض است».

صفت‌الله وزیری، مسوول مالی هوتل کابل سرینا گفته که تاکنون 32 میلیون دالر به شرکت هوتل‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ پرداخت کردند و تنها 100 میلیون دلار از این وزارت بدهکار اند.

مسوول مالی هوتل کابل سرینا مدعی شده است که این هوتل برای ده سال از پرداخت مالیه معاف بود و وزارت اطلاعات فرهنگ در یک سال گذشته، 416 هزار دالر از حساب این بانک بابت مالیه وضع کرده است.

مسوول مالی هوتل کابل سرینا گفته که براساس قرارداد، باید دولت پارک زرنگار و جادۀ بین کابل سرینا و بانک مرکزی را در اختیار هوتل قرار می‌داد که چنین نشده است و مالک هوتل از آن متضرر شده است.

رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ، هیاتی را که متشکل از نماینده‌گان این وزارت و هوتل کابل سرینا اند، برای بررسی این موضوع توظیف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала