واکنش کرملین به حمله و ضرب و شتم خبرنگاران روسیه توسط پلیس آمریکا

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به حمله و ضرب و شتم خبرنگاران روسیه توسط پلیس آمریکا
  واکنش کرملین به حمله و ضرب و شتم خبرنگاران روسیه توسط پلیس آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه از مقامات ایالات متحده انتظار دارد تا اقدامات گسترده ای را برای اطمینان از امنیت شخصی روزنامه نگاران روسی روی دست گیرند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، به اسپوتنیک گفت: خبرنگاران کانال تلویزیون یک روسیه که شب گذشته مشغول تهیه گزارش درباره تظاهرات اعتراضی شهر پورتلند آمریکا بودند از سوی پلیس این شهر مورد حمله و لت و کوب قرار گرفتند.

پسکوف گفت: "ما حمله به روزنامه نگاران روسی توسط پلیس آمریكا را ظالمانه می دانیم. ما انتظار داریم كه مقامات آمریكا برای اطمینان ازامنیت شخصی روزنامه نگاران روسی اقدامات كامل اتخاذ كنند و به طور كلی شرایط مناسب را برای كار آزادانه رسانه ها ایجاد كنند."

شایان ذکر که است شب گذشته در جریان اعتراضات شهر پورتلند آمریکا، خبرنگاران تلویزیون یک روسیه در حالی که مشغول پوشش اخبار این اعتراضات بودند از سوی پلیس این شهر مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.

حمله پولیس امریکا به خبرنگاران روسیه در پورتلند - اسپوتنیک افغانستان
حمله پولیس امریکا به خبرنگاران روسیه در پورتلند

این خبرنگاران در حال فیلمبرداری از تلاش معترضان برای محاصره ساختمان یک دادگاه بودند که مورد حمله قرار گرفتند. نیرو‌های فدرال آمریکا علی‌رغم اعتراضات مقامات محلی پورتلند در ساختمان این دادگاه مستقر هستند و مردم قصد ورود به آنجا را داشتند.

گفتنی است، اعتراضات در آمریکا پس از مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور که به طرز فجیعی به دست پلیس میناپولیس کشته شد آغاز شده است و در تمامی ایالت‌های آن به ویژه در پورتلند و دیگر شهر‌ها ادامه دارد. تظاهرکنندگان به تبعیض نژادی و بی عدالتی در این کشور اعتراض دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала