ایتالیایی ها "Italexit"خروج از اتحادیه اروپا را می‌خواهند

© AFP 2023 / Frederick FlorinНациональные флаги стран-участниц Европейского Союза перед Европейским парламентом
Национальные флаги стран-участниц Европейского Союза перед Европейским парламентом - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اکنون احتمال دارد ایتالیا دست به چنین اقدامی بزند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "نیویورک تایمز" سناتور ایتالیایی جیانلوگی پاراگون، تصمیم گرفته است جنبش سیاسی Italexit را راه‌اندازی کند که هدف آن خروج کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

این سیاستمدار گفت: "ما دیگر نمی توانیم در برابر باج خواهی کشورهایی که به اعتبار ایتالیا توهین می کنند، تسلیم شویم." وی تأکید کرد که فقط یک کشور واقعاً مستقل می تواند با بحران اقتصادی که توسط همه گیری COVID-19 به وجود آمده است مقابله کند. پاراگون از انگلیس به عنوان نمونه ذکر کرد ، که در اوایل سال 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
زنی از ترس «برگزیت» خودکشی کرد

 خاطرنشان می شود ، پیش از اعلام خبر ایجاد حزب خود ، این سیاستمدار ایتالیایی با نایجل فاراژ و دیگر نمایندگان حامی برگزیت  در لندن ملاقات کرد. روزنامه نیویورک تایمز معتقد است که پاراگون می خواست روی احساسات منتقدان اتحادیه اروپا "اروپا گریزی" مانور دهد که برای مشکلات اقتصادی کشورها، اتحادیه اروپا را مقصر می‌داند: به نظر آنها، این مشکلات اقتصادی به عنوان مثال توسط مسائل مربوط به مهاجران ایجاد می شوند.  

در همین حال، این نشریه خاطرنشان می کند که زمان اعلام Italexit توسط پاراگون مناسب نبوده ، زیرا در در تاریخ 21 جولای ، اتحادیه اروپا تصمیم به ایجاد یک صندوق برای بازیابی اقتصادی گرفت که 750 میلیارد یورو به آن اختصاص می یابد.

یادآوری می‌کنیم که انگلیس در تاریخ اول فبروری جنوری سال جاری میلادی تحت نخست‌وزیری بوریس جانسون تصمیم گرفت تا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. در سال 2016، مخالفان ماندن در اتحادیه اروپا با نتیجه 9/51 درصد برنده همه پرسی در انگلستان شدند.   

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала