ترامپ: اوضاع کرونا در آمریکا قبل از بهبودی شاید "بدتر" شود

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Дональд Трамп
Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا ضمن صحبت درباره اوضاع کرونایی در این‌كشور مدعی شد که شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده تحت کنترل است، اما احتمال دارد اوضاع به سمت "بدتر شدن" به پیش برود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین کنفرانس خبری ماه جاری میلادی خود درباره COVID-19 هشدار داد: شیوع این ویروس متاسفانه ممکن است پیش از آنکه بهتر شود، بدتر شود.

وی مدعی شد: وضع شیوع کرونا در آمریکا تحت کنترل است‏،  مردم آمریکا اگر نمی‌توانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند از ماسک استفاده نمایند.

ترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ ماسک خود را نشانه وطن‌پرستی دانست

وی با بیان اینکه پیش از بهبودی شرایط، به نظر می‌رسد اوضاع به سمت بدتر شدن پیش برود، ادعا کرد در مقایسه با میزان قابل توجه مبتلایان در کشور، آمار مرگ و میر بسیار کم است. شاهد هستیم که آمار مرگ در اثر این بیماری در کشور به زیر یک درصد رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: چه ماسک را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید‏ استفاده از آن، تاثیرگذار است.

این در حالی است که پیش از این  کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد رئیس جمهور روزی چند بار تست کرونا می‌دهد. با این حال، ‏‏ دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: به یاد نمی‌آورم که در یک روز دوبار آزمایش کرونا داده باشم. من هر دو یا سه روز یکبار تست کرونا می‌دهم.

تاکنون 3 میلیون و 895 هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، 143 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала