هندو‌ها و سیک‌های باقیمانده برای دایم از افغانستان می‌روند؟

© Photo / ARG / ARGرئیس جمهور غنی با هموطنان سکهـ و اهل هنود
رئیس جمهور غنی با هموطنان سکهـ و اهل هنود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های هندی اعلام کردند که حکومت این کشور فیصله کرده تا برای حدود 7 صد هندو و سیک های افغان ویزای دایمی صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، حکومت هند اداره‌ای را به منظور صدور ویزای دایمی برای حدود 7 صد هندو و سیک های افغان ایجاد کرده است.

دولت هند بر این باور است که گروه‌های تروریستی زیر حمایت پاکستان در افغانستان، زندگی اقلیت هندوها و سیک‌های این کشور را با تهدید جدی مواجه کرده‌اند و به همین خاطر حکومت هند تصمیم صدور ویزای دایمی برای این اقلیت‌های مذهبی افغان را صادر کرده‌است.

پیش از این نیز دولت هند اعلام کرده بود که هندوها و سیک‎های افغانستان می‌توانند برای دریافت تابعیت و یا اقامت درخواست دهند.

پاکستان دخالت در حمله به درمسال کابل را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
 پاکستان دخالت در حمله به درمسال کابل را رد کرد

گفتنی است که هند پس از آن این تصمیم را گرفته که اقلیت‌های مذهبی هندو و سک در ننگرهار و کابل مورد حملات تروریستی قرار گرفتند و تلفات جانی زیادی را متحمل شدند.

بزرگترین مهاجرت سیک‌ها از افغانستان در جریان جنگ‌های داخلی و دوران حاکمیت طالبان صورت گرفته است. هندوها و سیک‌های افغانستان همانند هزاران شهروند افغانستان در جریان جنگ‌های داخلی به کشورهای همسایه پناهنده شدند.

پس از سقوط طالبان، دولت‌های حامدکرزی و محمد اشرف غنی رییس جمهوری فعلی افغانستان، گرچند وعده داده اند که برای حراست از جامعه یهود و سیک کارهایی را انجام می‌دهند اما با گذشت هر سال خانواده های بیشتری از سیک‌ها افغانستان را ترک می‌کنند و در حال حاضر بعد از یهودی‌ها، سیک‌ها دومین اقلیت قومی و مذهبی را تشکل می‌دهند که در  کشور در حال انقراضند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала