اولین واکنش وزارت خارجه امریکا نسبت به حمله به خبرنگار شبکه یک روسیه

© AP Photo / J. Scott Applewhiteاولین واکنش وزارت خارجه امریکا نسبت به حمله به خبرنگار شبکه یک روسیه
اولین واکنش وزارت خارجه امریکا نسبت به حمله به خبرنگار شبکه یک روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا می گوید که کشورش متعهد است از امنیت کارمندان رسانه‌ای حمایت کند

گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت خارجه امریکا، امریکا به بررسی موضوع مرتبط با حمله به خبرنگار شبکه یک روسیه خواهد پرداخت و هر کس در نقض قانون مقصر باشد، باید پاسخگو باشد.

اعتراض سفارت روسیه به وزارت خارجه امریکا بخاطر حمله بر خبرنگاران روسی - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض سفارت روسیه به وزارت خارجه امریکا بخاطر حمله بر خبرنگاران روسی

نماینده وزارت امورخارجه امریکا در ادامه گفت:«امریکا متعهد است از امنیت کارمندان رسانه‌ای حمایت کند و به بررسی و تحقیق در باره موضوع حمله به خبرنگار شبکه یک روسیه خواهد پرداخت تا مقصران نقض قانون به مسئولیت‌پذیری جلب شوند. آمریکا حملات، فشار و زورگویی علیه کارمندان بخس رسانه‌ای هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان را محکوم می کند".

روز 22 ماه جولای، دفتر خبری شبکه یک روسیه اطلاع داده بود که گروه تصویر برداری این شبکه در نتیجه حمله به مردم در پورتلند آسیب دیده است. در این شهر تظاهرات ها به خاطر مرگ جرج فلوید ادامه دارد.

به گفته دیپلمات روس یک پیام اعتراض آمیز به وزارت خارجه فرستاده شد. ما از وزارت خارجه خواستیم که تحقیق و بررسی دقیقی انجام داده و ما را از نتایج آن آگاه سازد.

سفیر روسیه در امریکا گفت: "ما فورا با خبرنگاران روس تماس گرفتیم. وضعیت سلامتی آنها نگران کننده نیست و به کمک پزشکی نیاز ندارند. به آنها توصیه کردیم که از طرف های درگیر دوری کرده و در فاصله امنی قرار بگیرند".

وی همچنین خاطر نشان کرد که سفارت قصد دارد ثابت کند که سازمان های حقوق بشر که نقض حقوق کارکنان رسانه‌ها در آمریکا را تحت کنترل دارند، از این موضوع آگاه شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала