نامزد وزیر دفاع ملی: در حمله هوایی در هرات به طالبان تلفات وارد شده است

© Photo / MD / MDنامزد وزیر دفاع ملی: در حمله هوایی در هرات به طالبان تلفات وارد شده است
نامزد وزیر دفاع ملی: در حمله هوایی در هرات به طالبان تلفات وارد شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد وزیر دفاع ملی می‌گوید که دربارۀ حمله‎ هوایی روز گذشته در هرات تصاویر و مدارک کافی در اختیار است و به‌زودی با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسدالله خالد، نامزد وزیر دفاع ملی می‌گوید که در حمله‌ هوایی روز گذشته نیروهای افغان در ولایت هرات تلفات سنگین به طالبان وارد شده‌است.

این در حالی است که بربنیاد گزارش‌ها و گفته‌های باشنده‌گان محل، در این حمله هوایی ۴۰ تن که بیشتر شان غیرنظامیان اند جان باخته‎اند.

شاهد عینی: در حمله هوایی در هرات دست کم ۵۰ نفر کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
شاهد عینی: در حمله هوایی در هرات دست کم ۵۰ نفر کشته شد

اما نامزد وزیر دفاع ملی که امروز در مراسم معرفی یاسین ضیا به عنوان رییس جدید ستاد ارتش سخن می‌زد، گفت که حکومت انجام این حمله تصاویر و مدارک در اختیار دارد و با رسانه‌ها درمیان گذاشته خواهند شد.

باشنده‌گان محل ادعا می‌کنند که این حمله‌ هوایی بر یک مراسم عروسی انجام شد که در آن ۸ غیرنظامی جان باختند و نزدیک به ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

شماری از گواهان و زخمی‌های این رویداد می‌‌گویند که هواپیماهای جنگی پس از بم‌باران کردن مراسم عروسی، کسانی را که از محل در حال فرار بودند نیز هدف قرار دادند.

درمیان کشته‌شده‌گان و زخمی‌ها زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند. مقام‌های محلی در ولایت هرات، می‌گویند که در این حمله، ۶ فرماندۀ طالبان همراه با شماری از جنگجویان این گروه کشته شدند.

دفتر والی هرات، می‌گوید که این حمله روز چهارشنبه هنگامی اجرا شد که عبدالله اکبری، مولوی حیدر، ملا رحمت الله، ذبیح‌الله اکبری، ملا محمد، مشهور به ادریس، و ملاعبدالحق، مشهور به اسامه، از فرمانده‌هان گروۀ طالبان با شماری از جنگجویان این گروه در منطقۀ خم زیارت ولسوالی گذره گرد آمده بودند و "سرگرم برنامه‌ریزی بخاطر حملات بالای تأسیسات دولتی و طرح‌ریزی عملیات تروریستی در شهر هرات بودند".

از سوی دیگر، آقای خالد می‌گوید که شماری از زندانیان طالبان که تازه از زندان‌های حکومت رها شده‌اند دوباره به میدان‌های نبرد برگشته‌اند.

او افزود که با وجود توافق صلح میان امریکا و طالبان، "دشمنان" حملات شان کاهش نیافته است و "نسبت به سال گذشته، افزایش یافته‌است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала