کاردار افغانستان: صادرات افغانستان به هند 21 درصد افزایش داشته است

© Sputnik / Tariq Azimکاردار افغانستان: صادرات افغانستان به هند ۲۱ درصد افزایش داشته است
کاردار افغانستان: صادرات افغانستان به هند ۲۱ درصد افزایش داشته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاردار سفارت افغانستان در دهلی گفت که صادرات افغانستان در 2020-2019 نسبت به دور قبلی در 2018-2019، 95 میلیون دالر افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، طاهر قادری کاردار سفارت، افغانستان در دهلی می‌گوید که خوشبختانه طی چند سال اخیر صادرات افغانستان به هند همواره روند صعودی خود را پیموده است. طوریکه مقدار صادرات کشور به هند طی سال 2018-2019 مبلغ 435 میلیون دالر و در سال 2019-2020 این رقم به 530 میلیون دالر امریکائی بالغ گردیده است.

سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید - اسپوتنیک افغانستان
سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید

به گفتهٔ وی مهمترین اقلام صادراتی کشور را هینگ، کشمش، زعفران و ميوه تازه و خشك تشکیل میدهد، که از مسیرهای مختلف مانند مسیر زمینی نقطه مرزی واگه، دهلیز هوایی به دهلی، بندر چابهار به بازارهای هند عرضه گردیده است. که به دسترس قرار گرفتن همچون مسیرها برای صادرات کشور به هند، دیگر افغانستان یک کشور محاط به خشکه نمیباشد.
 این دیپلومات افغانستان افزود: "با وصف اینکه شیوع مرض کوید 19 حجم تجارت در جهان و ضمناً صادرات افغانستان به هند را نیز متأثر ساخته است. اما با در نظر داشت چرخه زمانی صادرات کشور به هند که بیشترین صادرات از ماه آگست و سپتمبر شروع میگردد و همچنین فعال بودن مسیرهای دهلیز هوایی و بندر چابهار و مسیر ترانزیت پاکستان که اخیراً دوباره بازگشایی گردید، میتوان امیدوار بود که وضعیت صادرات کشور به هند طی ماههای پیش رو بهبود یافته و دوباره شاهد افزایش صادرات به هند و در کل هدف تعیین شده 2 ميليارد دالر تجارت دو جانبه باشیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала