پرستش جنون آمیز تغییر جنسیت هزاران قربانی بوجود می آورد

© Flickr / Vicki Burtonپرستش جنون آمیز تغییر جنسیت هزاران قربانی بوجود می آورد
پرستش جنون آمیز تغییر جنسیت هزاران قربانی بوجود می آورد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال 2014، مجله تایم عکسی از بازیگر transgender Laverne Cox را در پوش یکی از شماره های آن تحت عنوان « نکته چرخشی برای افراد جنسیت تغییریافته» منتشر کرد. در سال 2015، CNN رسماً راجع به فرارسیدن "لحظه transgender" ما اعلام کرد. در جون همان سال، یک عکس از کیتلین جنر (Caitlyn Jenner) روی پوشتی مجله Vanity Fair این موفقیت را تحکیم بخشید. به هر صورت ممکن، عصر افراد تغییریافته جنسیتی فرا رسیده باشد.

خودسری سازمان های همجنس بازان - اسپوتنیک افغانستان
خودسری سازمان های همجنس بازان
 جانتان وان مارین (Jonathon van Maren) در مطلب منتشره در نشریه The American Conservative (امریکا) می نویسد، اگر سال 2015 واقعاً "لحظه transgender" فوق الذکر را به ارمغان آورده، پس کتاب جدید Abigail Shrier تحت عنوان «خسارت برگشت ناپذیر: هوس transgender دختران ما را اغوا می کند (Irreversible Damage: The Transgender Craze Seducing Our Daughters) که در جون توسط مطبعه Regnery منتشر شده، "صورت حساب مالی" بسیار ضروری است. به نظر می رسد كتاب شرایر همان كتابی است كه ما سالهای زیادی، بنابر پیش بینی های بسیار دقیق و هشدارهای پیامبری شگفت انگیز ، به آن مراجعه خواهیم کرد. با توجه به پرخاشگری و فضای هولناک که بحث پیرامون تغییر جنسیت را فرا گرفته است، شرایر جهت نوشتن و انتشار این کتاب به شهامت واقعی نیاز داشت. او قبلاً به ترانسفوبیا متهم شده بود وAmazon  از ریکلام نمودن کتاب امتناع ورزید. در عین حال، کتاب "ضرر برگشت ناپذیر" را نمی توان یک عقیده خسته کننده ایدئولوژیک نامید. این نمایانگر ارزیابی متعادل و بی رحمانه از زیان های است که جنبش تغییر جنسیت در مدت زمان فوق العاده کوتاه به نسل جوان وارد کرده است.

هنگامی که شرایر از اصطلاح "شیدایی" (پرستش جنون آمیز) بکار می برد، از آن ر به معنای علمی آن استفاده می کند. دکتر لیزا لیتمن(Lisa Littman)  اختلال جنسیتی به سرعت در حال بروز را یک "بیماری مسری اجتماعی" می نامد که در درجه اول دختران جوان را تحت تأثیر قرار می دهد. تا همین اواخر، فقط 0.02-0.03% دختران در ایالات متحده خود را transgender معرفی می کردند. اکنون سهم آنها 2% است و همانطور که شرایر به من گفت، معتقد است که تعداد چنین دخترها هزاران بار افزایش یافته است. (در انگلستان، تعداد دخترانی که خود را transgender خوانده اند، 4000% افزایش یافته است.) قبلاً، مردان اغلب به عنوان transgender خوانده می شدند، اما اکنون این تغییر کرده است. بطور مثال در سال 2016، در ایالات متحده، 46% از جراحی های تغییر جنسیت بر روی دختران انجام شده است. یک سال بعد، این رقم به 70% افزایش یافت.

اروپای شرقی برضد همجنس بازان قیام کرده است - اسپوتنیک افغانستان
اروپای شرقی برضد همجنس بازان قیام کرده است

شرایر در تحقیق به شدت مورد انتقاد قرار گرفته خود در سال 2018، گزارش های والدین در مورد نوجوانان و افراد جوان را که نشان دهنده نشانه هایی آغاز سریع بی نظمی جنسیتی است، دریافت کرد. درصد از این نوجوانان در شرکت هایی که حداقل یک نفر از افراد transgender آشکارا خصوصیات خود را اعلام کرده اند، با همسالان در تعامل بوده اند و یک سوم از این نوجوانان قبلاً هیچ علامتی از عدم تفکر جنسیتی نشان نداده بودند. با وجود اظهارات فعالان ترانس مبنی بر اینکه این نگرش والدین نسبت به اوضاع نتیجه مستقیم "ترانسفوبیا" آنها است، 85 درصد والدینی که در این مطالعه شرکت کرده اند گفتند که از جنبش LGBT حمایت می کنند. باوجود این، به خاطر اینکه، والدین از دختران شان سوال می کنند و از دختران شان می خواهند که از استعمال تابلیت های جلوگیری از بلوغ امتناع ورزند و عملیات جراحی را به تعویق اندازند، هدف انتقاد شدید از سوی فعالان ترانس قرار می گیرند که آنها را متعصب شریر توصیف می کنند.

مصاحبه های شرایر با والدین فرزندان ترانس حقیقتاً زجردهنده است. بسیاری از والدین می گویند که اینترنت تبدیل به منبع علاقه فرزندانشان به موضوع ترنسجندر شده است - طبق تحقیقات لیتمن، 65 درصد دختران ترانس جندر از شبکه های اجتماعی آموخته اند.

به هر اندازه که روایت شرایر وحشتناک تر هم باشد، او به خوانندگان خود اندکی امید می بخشد. موارد زیادی وجود دارد که والدین می توانند برای محافظت از دختران خود انجام دهند. وی گفت: ضروری است كه والدین این « تغییر جنسیت پرستی جنون آمیز» را بسیار جدی بگیرند.

شرایر به ما فرصتی می دهد تا به « تغییر جنسیت پرستی جنون آمیز» که جهان غربی را فرا گرفته، با نگاهی متفاوت نگاه کنیم. ما باید برای خوشبختی دختران خود به او گوش فرا دهیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала