پنتاگون درمورد حادثه طیاره مسافربری ایرانی توضیحات داد

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAپنتاگون درمورد حادثه طیاره مسافربری ایرانی توضیحات داد
پنتاگون درمورد حادثه طیاره مسافربری ایرانی توضیحات داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا گفته است که طیاره اف – ۱۴ نیروهای هوایی امریکا در فاصله یک کیلومتری با در نظر داشت اصول بین‌المللی، طیاره مسافربری ایرانی را اسکورت می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح امریکا (CENTCOM) با نشر یک خبرنامه نوشته است: "جنگنده امریکایی اف – ۱۵ که در حال انجام ماموریت هوایی عادی در منطقه فعالیت ائتلاف در تنف سوریه بود، شام امروز بازرسی بصری ستندرد طیاره مسافربری ماهان ایر را در فاصله ایمن حدود ۱۰۰۰ متر از این طیاره، انجام داد. بازرسی بصری جهت تامین امنیت پرسونل ائتلاف در تنف، صورت گرفته است".

اسرائیل از ابراز نظر درمورد حادثه طیاره ایرانی، خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل از ابراز نظر درمورد حادثه طیاره ایرانی، خودداری کرد

همچنان گفته شده است که پس از آنکه پیلوت اف – ۱۵ تشخیص داد که طیاره مسافربری ماهان ایر است، جنگنده به فاصله ایمن دور شد.

در خبرنامه فرماندهی مرکزی آمده است که "رهگیری حرفه‌ای مطابق استندردهای بین‌المللی صورت گرفته است".

قبل از این گزارش شده بود که طیاره‌های جنگی به طیاره مسافربری شرکت ایرانی ماهان که از تهران به بیروت پرواز داشت، نزدیک شده اند. در نخست گزارش شد که جنگنده‌های مذکور ممکن اسرائيلی باشند، اما سپس شبکه رادیو تلویزیونی صدا و سیمای ایران با استناد بر اطلاعات خدمه پرواز اعلام کرد که جنگنده‌ها امریکایی بوده اند.

رسانه‌های ایرانی گزارش داده اند هنگامی که پیلوت طیاره مسافربری تلاش کرد از برخورد با جنگنده‌های جلوگیری کند، به چند نفر آسیب رسید. اما جورج کاتان، رئيس کمیته صلیب سرخ لبنان به شبکه تلویزیونی ال‌جدید گفت که در میان مسافرین هیچ‌کس زخمی نشده است.

طیاره مسافربری ایرانی در بیروت نشست نموده و پس از آن به تهران پرواز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала