پوتین: وضع ارمنستان و آذربایجان برای روسیه بسیار حساس است

© Sputnik / Mikhail Metsel  /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین در مورد وضعیت سرحدی بین ارمنستان و آذربایجان گفت که وضع این دو کشور برای روسیه بسیار حساس است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز جمعه اظهار داشت، که وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان برای روسیه بسیار حساس است.
پوتین افزود: "رابطه ما با برخی از کشورهای پر اهمیت مستقل مشترک المنافع و وضعیت در سرحدات ارمنستان و آذربایجان برای ما بسیار حساس است. "

پاسخ ارمنستان درباره احتمال یورش به نیروگاه هسته‌ای این کشور توسط آذربایجان - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ ارمنستان درباره احتمال یورش به نیروگاه هسته‌ای این کشور توسط آذربایجان

قابل ذکر است که به تاریخ 20 جون، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نماینده دیپلماتیک صربستان را احضار کرد و خواستار توضیحات شد، اما تاکنون هیچگونه اقدامات رسمی دیپلماتیک درباره گرجستان یا روسیه انجام نه شده اند. اما در صورت تأیید اتهامات، ممکن است گرجستان از بدتر شدن روابط با باکو زیان بیشتر متحمل شود. جمهوری آذربایجان یکی از سرمایه گذاران اصلی و تأمین کننده انرژی گرجستان است.

سالومه سمداداشویلی از جنبش ملی متحد، حزب بزرگ مخالف گفت: "ما می دانیم که سیاست روسیه برای بی ثبات کردن منطقه تا حدودی مبتنی بر تهیه سلاح به ارمنستان و آذربایجان است." "در مورد گرجستان، ما تعهدات بین المللی داده ایم که اجازه حمل اسلحه از طریق قلمرو خود را ندهیم."

گیا ولسکی، معاون پارلمان و یکی از اعضای ارشد حزب حاکم رویای گرجستان، اخبار مربوط به انتقال تسلیحات را شایعات ساده توصیف کرد. وی گفت: "متأسفانه ، چندین رسانه - هم در جمهوری آذربایجان و هم در گرجستان - این شایعه را دامن می زنند."

ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به تحریک آخرین دور از درگیری که از زمان جنگ «اپریل سال 2016» به خونین ترین درگیری مبدل شده، متهم می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала